Apple pierde in fata Android insa numai pe hartie

Apple Think Different

      Apple este o companie care a preferat sa nu isi faca sistemele de operare open-sourse si sa le ofere producatorilor de calculatoare sau de telefoane mobile iar iDevice-urile si Mac-urile au devenit produsele “cunoscatorilor” facute in baza aceluiasi concept an dupa an. Era inevitabil ca Android-ul sa intreaca iOS-ul avand in vedere ca aproape orice telefon mobil/tableta facuta in Asia(si nu numai) are Android OS instalat direct din fabrica. Numarul producatorilor care utilizeaza Android OS asigura sistemului de operare o crestere constanta si puternica insa in ceea ce priveste profitul generat de vanzari lucrurile sunt complet diferite.

      Apple are o cota de piata(pe piata smartphone-urilor) mai mare decat orice alt producator de terminale Android insa iOS-ul a fost de mult lasat in urma Android-ului in ceea ce priveste utilizarea in terminale mobile. Partea interesanta vine atunci cand ne uitam la profit deoarece Apple castiga mai multi bani decat o mana de producatori de terminale Android la un loc. Apple incaseaza doua treimi din profitul intregii industrii producatoare de telefoane mobile si vorbim despre o companie care singura produce si comercializeaza doar doua modele de telefoane mobile care se vand in doar 20 de milioane de exemplare insa genereaza un profit urias.

       Ce conteaza cel mai mult pentru toti producatorii? Banii, desigur, iar faptul ca Android are o cota de piata de 2.5 ori mai mare decat iOS(pe piata smartphone-urilor) conteaza mai putin avand in vedere ca Apple functioneaza cu bani iar la acest capitol Android-ul este cu mult mult sub iOS. Pentru utilizatorii de rand este mai profitabila achizitionarea unui terminal Android care in multe cazuri este mai ieftin, are parte de support mult mai prost iar in cateva luni va deveni vechi si va fi inlocuit de un altul de catre producator. Fabricantii de terminale Android trebuie sa “scoata pe banda rulanta” noi modele pentru a ramane competitivi si cu profit insa Apple mizeaza pe clientii fideli care cumpara produsele indiferent daca adaosul este mai semnificativ decat pretul de productie.

       In concluzie, Android OS este o platforma de duzina, disponibila in aproape orice produs insa acolo unde conteaza mai mult iOS-ul conduce detasat, deocamdata.