Vodafone blocheaza serviciile VoIP, tine internetul inchis pentru utilizatori

  Exista multe moduri de a convinge clientii sa scota bani din buzunar si cei de la Vodafone au gasit o metoda buna prin blocarea serviciului VoIP pe anumite optiuni de internet. Desigur ca pentru problema blocarii serviciului VoIP exista si o rezolvare sub forma unei noi optiuni de internet care este putin mai scumpa dar ofera acces la orice servicii. Problema este ca Orange si Cosmote ofera utilizatorilor acces aproape nerestrictionat la retea si serviciul VoIP functioneaza fara probleme pentru ei dar Vodafone o tine pe a sa si dupa ce a refuzat sa ofere internet tethering pe iPhone timp de mai bine de un an de zile, refuza in continuare sa ofere VoIP gratuit.

  Pentru multi lipsa functiei VoIP nu este prea importanta insa cei care doresc sa utilizeze aplicatii precum Viber sau Skype ar trebui sa intrebe la Vodafone daca au permisiunea sa faca acest lucru. Mi se pare putin cam fortata decizia celor de la Vodafone de a restrictiona serviciul VoIP pe anumite optiuni de internet insa ma indoiesc, ca echipa de marketing de acolo se va trezi din somn si va decide ca face un lucru nu prea ok. Motivul din spatele acestei decizii este unul simplu: Vodafone trebuie sa vanda minute si SMS-uri in retea, banda trebuie decongestionata si o asemenea restrictie reprezinta o miscare numai buna pentru conducere.

   Chiar daca Vodafone se mentine pe pozitii, schimbarea poate veni de la voi prin “stresarea” serviciului de clienti sau a angajatilor din magazine cu cereri repetate de a “elibera” VoIP-ul pe toate optiunile de internet. Daca nu faceti asta aveti doua optiuni: platiti suprataxa Vodafone sau plecati la alt operator, oferte bune exista si in alta parte.

43 COMENTARII

  1. Comunicand foarte mult cu cei din strainatatea am nevoie de servicii VOIP (10-15apeluri a 2-3min/zi) iar povestea mea cu cei de la Vodafone e lunga.
    Am un abonament de vreo 20e/luna in care am inclus 1 Gb trafic insa toate apeluri efectuate prin VOIP imi sunt restrictionate… pentru a le activa ei imi cer 4e/luna.
    Chestia asta e de aproape 1an de zile la ei… dupa luni intregi de discutii mi-au redus pretul la 1e/luna pentru extraoptiunea VOIP.
    Eu din principiu le platesc de fiecare data factura – (minus) 1e si apar mereu restant. De fiecare data ma suna sa ma avertizeze ca am restante de 4-5 ron dar eu tot nu le platesc. Fac treaba asta de vreo 4 luni si nu mi-au inchis telefonul.
    Oricum eu de mult vreau sa reziliez cu ei insa nu prea am avut timp… o sa trec pe Orange.
    Sa nu mai spun ca pentru functia Hotspot mi-au dat urmatorul raspuns: “Functia Hotspot este incompatibila cu abonamentul dumneavoastra de date, trebuie sa activati alt abonament de date etc” … nu m-am enervat dar le-am raspuns: “Stimate domn, in locul meu dumneavoastra nu le-ati da la m..e celor de la Vodafone?” Raspunsul a fost… “nu comentez” :)).
    Cred ca in ianuarie ma mut…

  2. De ce orange?? Sincer, stai unde esti sau intereseaza-te de cosmote, sunt pe orange, si sunt niste nesimtiti si astia in ultimul stil, daca vrei sa inchizi un abonament , te pun sa faci nu stiu cate chestii, apoi afli ca a mai venit o factura, si nu ti-a inchis abonamentul si ca sa inchizi , trebuie sa platesti si pe luna viitoare…..Fel si fel de minciuni numa’ ca sa te prosteasca. Ar trebui sa vina o noua retea in Romania ca sa le faca concurenta, poate asa vor oferii servicii de calitate.

  3. In alte tari Vodafone zice ca trebuie sa ai tariful de 39€(+tva) de 5 Giga altfel nu stiu ce se intampla ori te taxeaza in plus sau nu ai viteza suficienta desi eu depasesc cei 5 Giga si dupa ce trec la doar 128 kb functioneaza ( cu retea bunicica) absolut normal pe Viber Skype Yahoo . Peste un timp cand ori sa schimbe politica o sa vedeti ca or sa faca mare publicitate cu nustiu ce oferta ca fiind cine stie ce!!! Tipic romanesc. Vedem Cosmote si Orange care probabil au in consiliul de administrare straini si idei inovatoare.

  4. problema e ca asa magari cum sunt tot nu ai alternativa. cosmote nu intra in discutie daca vrei sa iesi din oras iar orange sunt o alternativa doar la cosmote. iar daca luam in considerare ca la abonamentele business ai sansa sa primeste reduceri si de 60% pe contract si un numar nesimtit de minute nationale ajungi sa iti dai seama ca ai instalat degeaba skype-ul.

  5. La vodafone nu ai cu cine sa te “certi” in privinta restrictionarii porturilor de VoIP. Ca un bun cetatean/de credinta in institutiile statului am apelat la ANCOM cu urmatorul email asta dupa ce m-am chinuit cu cei de la vodafone:

    Buna ziua,

    Va scriu acest email pentru a va adresa o intrebare.
    Sunt abonat Vodafone Romania si detin o conexiune mobila de date pe telefonul mobil (un Iphone4).
    Recent am incercat sa folosesc o conexiune de tip VoIP prin intermediul operatorului vodafone. Nereusind am sunat la Call centerul Vodafone pentru a intreba daca restrictioneaza acest serviciu. Mi s-a spus ca da, iar pentru a putea folosi acest ”serviciu” trebuie sa mai platesc lunar pe langa abonamentul de internet inca 3.2 EUR (o taxa neinteleasa de mine din moment ce aplicatia foloseste o conexiune internet deja platita). Ca si client care deja plateste o conexiune internet simt ca imi sunt ingradite anumite drepturi – pt care de altfel platesc.
    Intrebarea mea este cum reglementeaza ANCOM acest lucru? Precizez ca, in contractul incheiat nu este specificat acest lucru (porturi inchise, aplicatii blocate etc.)

    SI mai jos mai pe scurt raspunsul tip ”GLUMA” de la presedintele ANCOM Marius Cătălin MARINESCU:

    Subiect: răspuns solicitare nr.SC-5918/14.03.2011

    Stimate Domn,

    Ca urmare a adresei Dvs., înregistrată la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii cu numărul de mai sus, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

    1. În exercitarea competenţelor sale specifice, ANCOM urmăreşte, în principal, protejarea intereselor utilizatorilor prin adoptarea unor măsuri generale sau individuale privind furnizorii de pe piaţa comunicaţiilor electronice, având drept scop imediat asigurarea unui cadru concurenţial pe piaţă.
    De asemenea, în activitatea de reglementare, ANCOM are în vedere respectarea principiului neutralităţii tehnologice, principiu care presupune că toate serviciile de comunicaţii electronice care sunt transportate prin reţea sunt tratate în mod egal, indiferent de conţinutul comunicării, tipul serviciului sau aplicaţiei, sau de cine este expeditorul şi receptorul.

    2. Referitor la aspectele semnalate de Dvs., vă comunicăm că practica furnizorului, de a limita accesul utilizatorilor la ceea ce acesta consideră a fi o utilizare a serviciului ce i-ar putea aduce prejudicii, nu contravine legislaţiei în vigoare din domeniul comunicaţiilor electronice.
    De altfel, nici la nivel european nu a fost adoptată încă o poziţie comună cu privire la acest aspecte, care au făcut obiectul unei consultări[1] publice lansate de Comisia Europeană privind aspectele gestionării traficului internet legate de neutralitatea reţelei.

    Concluzie: Gluma de la punctul 2 imi dovedeste mie ca unii ca Vodafone platest ”SALARIILE” unor directori ai unor institutii ce ar trebui sa reglementeze astfel de situatii, si sa ajute consumatorul final!

  6. Vodafonul e nesimtit de-a dreptul! Nush ce se intampla cu cei ce conduc aceasta retea ca nu mai e nimic din ceea ce a insemnat Connex care era nr 1. Abia astept sa termin contractul cu ei! In ceea ce priveste Orange nu am avut probleme cu ei ba chia mi-au facut super oferta de prelungire contract pe care am si acceptat-o!

  7. o sa piarda mult asta e sigur,,,daca lumea ar merge in masa sigur ar face ceva,,,pt vechi utilizatori nu fac nimic,,tipic romanesc

  8. articolu asta e pus ca pt ca sa numeri hateri si fanboy? de vomafone evident

    apoi zaone pana nu demult erai cu bulina rosie pe aci. ce sa inteleg din asta ca e un mic payback din cauza ca a disparut bulina?

    ms

  9. @me: Era bulina pentru ca o perioada s-a oferit suport vodafone pe forum, dar acel suport nu se mai ofera de vreun an so nu, nu are vreo legatura. E un adevar, Vodafone blocheaza serviciile VoIP. E ok totusi, ma asteptam la chestii de genul asta. Stiu mentalitatea cu “totul trebuie tinut sub pres”, mai ales cand e implicata o companie mare.
    Ma astept si ca angajatii lor sa vina sa ma injure, e ok si asta, it’s a choice.

  10. am fost si yo abonat vodafone pana mai acu 4-5 luni, dar am renuntat tocmai din aceasta cauza (VoIP) si m-am portat pe FROG … cu 5 euro lunar am si internet 250 mb trafic pe luna … mai ieftin de atat nu cred ca exista vreo oferta pe piatza 😀

  11. si m-am portat in condiitile in care imi oferisera vodafone 2 luni de internet gratuit inainte sa plec de la ei … si m-am convins singur ca VoIP-ul este blocat … am incercat sa sun la relatii cu clientii, dar am primit acelasi raspuns ca treb sa activez alta optiune care costa in jur de 3 euro si am zis mai bine lasa … dc sa platesti pt ceva ce altii au gratis? 🙂

  12. Si eu am incercat cu telefoane , la relatii cu clientii , nervi , zbieraturi …:-) si nimic hmmm .. no problem zilele sunt numarate la vodafone! …welcom cosmote! 🙂

  13. @zaone ai inteles gresit ce am vrut sa spun.

    la prima vedere de afara se vede ca o vendeta, fuck vdf rush la concurenta.

    nu spun ca nu au blocat, realitatea asta este, vdf nu va lasa niciodata VOIP free

    inca o data sper sa nu ma fi inteles gresit

    iar me= vdf employe care urmareste stirile tale, unele fiind f interesante si caruia nu-i pasa de niciunul dintre operatori.

    thanks
    A.

  14. Vai de mine … De ce nu facem (inca!) o reclamatie la Vodafone (si/sau ANPC)

    Eu am facut acest lucru cand Vodafone a restrictionat “Personal Hotspot” pe Iphone. Dupa am facut o reclamatie ferma la Vodafone (cu argumente dpvd juridic) s-au activat optiunea, dar contra cost de 5 EURO/lunar. Bineinteles, n-am fost de acord.

    Am depus plangere la ANPC, am anuntat pe CMO-ul VDF prin e-mail, si s-a rezolvat in 3-4 zile cand am fost sunat de un senior director Vodafone care a confirmat ca Vodafone nu mai cere 5 EURO/lunar pt optiunea de Personal Hotspot pentru orice utilizator Vodafone.

    Putem sa rezolvam ceva in un mod cizivilat (cu argumente corecte si juridice).

    Mai pot sa depun eu o reclamatie la Vodafone (dar nu doresc pt ca serviciile de VOIP merge la mine). Dar nu este timp pentru altcineva sa face o plangere la Vodafone, si daca nu sa rezolva, la ANPC ???

    PS: trebuie sa mentionez ca nu sunt roman! (scuze pt orice gresela in limba voastra)

  15. Oare nu ne putem folosi de blocarea VoIP pentru a rezilia anticipat contractul de date?
    Ei au modificat ceva in contract, si eu nu sunt de acord cu modificarea.
    Se poate face ceva dpdv legal?

  16. Bogdan i ti merge cred pt ai volumul de trafic de datede1 Giga . Ca daca aveai mai putin nu cred ca ti fun ctiona corect.

  17. Eu folosesc o cartela prepay de la Vodafone in iPhone 4 si imi merge Viber si Skype. Personal hot spot in schimb nu, dar am Tetherme 🙂

  18. @me: Nu e vendeta ca nu mi-au facut ceva, tocmai asta e. Nu am abonament Vodafone, nu am vreo legatura cu ei, pur si simplu nu imi pasa. Ceea ce fac ei e gresit, nu ma intereseaza sa plece lumea de la ei dar daca tot se lauda ca au cea mai buna acoperire la internet si internet rapid, ar trebui sa si ofere tot pentru el.

  19. @zaone : din pacate directiva nu vine de sus de aici, ci vine de sus din alta tara.

    aici e buba…ca nu te lasa sa faci ce vrei local si trebuie sa te aliniezi…

  20. nu e prima oara cand vdf nu respecta obligatiile contractuale…vezi sloganul “N minute nationale pe viata” , pe care, la o modificare a tipului de abonament, nu vor sa le mentina ca bonus ; sigur, putem comenta, ca nu era specificat despre a cui “viata” era vorba !

  21. Nici la internet mobil nu e inclusa optiunea si nici la net pe mobil.Am un router mobil de la ei cu 18 gb net si nu merge viber.Doar sms pe viber dar daca vreau voip nu mere.

  22. Mie mi-a mers skype si y mess voice pana am facut update la 5.0.1 si implicit de baseband.Atunci mi-au “depistat” ei tel nou in retea(era luat din afara) si s-a blocat automat VoIP.Din pacate e tel de serviciu si n-am cum sa “migrez” la alt operator.

  23. “dar daca tot se lauda ca au cea mai buna acoperire la internet si internet rapid, ar trebui sa si ofere tot pentru el.”
    Teoretic vorbind,daca e cel mai bun..e perfect normal sa platesti mai mult fata de alta companie.Doar ca,e GRATUITA optiunea de Voip.

  24. In conditiile contractuale la cartela vdf azi am vazut ca scrie:

    2.5. Deconectarea, pierderea creditului şi a numărului de telefon
    Vodafone Romania S.A. îş i rezervă dreptul de a deconecta o cartelă SIM, inclusiv în perioada de graţie, dacă timp de 3 luni nu se primeşte sau nu se iniţiază niciun apel taxabil, iar pe cartela SIM nu există credit.
    Clientul îşi pierde numărul de telefon, oferta activată pe acel număr dar şi creditul aflat pe cartela SIM odată cu expirarea perioadei de graţie, aşa cum se precizează la capitolul 2.3.

    Mie mi se pare o mare magarie si un abuz. Adica daca ies din tara si 3 luni si nu am cartela in telefon, aceasta nu va mai recunoaste NICI O RETEA. Trebuie sa cheltuiesti o avere pe telefoane la relatii cu angajatii si sa-i convingi ca este cartela ta si apoi sa-i rogi frumos sa o reconecteze.
    Am trait experienta asta.

    Au dreptul sa faca acest lucru, l-au facut. Ei vand, noi daca vrem cumparam….sau nu.