Apple trece intr-o noua era, incearca sa schimbe din nou felul in care gandesc oamenii

  In ciuda faptului ca am vazut cum vor arata si ce hardware vor avea noile tablete iPad Air si iPad cu Ecran Retina, conferinta Apple din cursul serii trecute a dat startul unei revolutii din care unele companii competitoare vor iesi putin “sifonate”. Pentru inceput Apple a decis sa renunte la a mai cere bani posesorilor de Mac-uri pentru a instala cea mai recenta versiune a sistemului de operare OS X, astfel ca OS X Mavericks este disponibil gratuit pe orice Mac-uri care il pot rula fara probleme majore de performanta.

  Fara sa va ganditi prea mult veti realiza ca aceasta este o lovitura directa in Microosoft, o companie care a fost construita in baza veniturilor generate de vanzarea sistemului de operare Windows. Cu siguranta exista destui oameni in echipa de conducere a Microsoft care au inghitit in sec aseara cand Apple a anuntat ca OS X Mavericks va fi disponibil gratuit pe Mac-uri vechi de 4 ani de zile si cu siguranta unii dintre ei transpira acum. Nu va ingrijorati, nu o fac din cauza consumatorilor de rand, deoarece acolo impactul va fi mic, pentru ca preturile PC-urilor compatibile cu Windows este mic si putini vor alege un Mac in defavoarea sistemului de operare Microsoft.

  Problema cea mai mare pentru Microsoft va fi la companiile care vor decide sa nu mai achizitioneze PC-uri cu Windows, ci Mac-uri, tocmai pentru ca nu vor avea de platit sute/mii de dolari de-a lungul anilor pentru a avea parte de update-uri. Asta inseamna economisirea unor sume enorme de bani si obtinerea unor rezultate, probabil, mai bune, Mac-urile fiind extrem de apreciate ca niste calculatoare stabile, pe care poti lucra usor si rapid, lucru pe care nu toata lumea il va spune despre Windows si ale sale probleme.

  Separat de problemele costurilor pentru upgrade la noile versiuni ale Windows, trebuie privita si componenta de productivitate, Apple oferind gratuit alternative pentru Microsoft Office, dar si software pentru editare foto/audio/video. Foarte multe companii ar economisi sume enorme de bani alegand un Mac in locul unui PC cu Windows doar in baza acestei componente, iar daca adaugam si faptul ca nu vor mai plati pentru a avea acces la noile versiuni ale sistemelor de operare, lucrurile devin si mai grozave. Acelasi lucru il pot gandi si multi consumatori care ar fi tentati sa plateasca pe un MacBook Air un pret mai mare decat cel al unui laptop, dar ar primi, pe termen lung, mult mai multe beneficii.

  Practic adoptand modelul gratuit, Apple loveste puternic in Microsoft, insa aceasta nu este singura sa victima. Separat de Microsoft si Google va avea de suferit de pe urma lansarii unei suite de productivitate gratuita, cei de la Google avand succes cu versiunile online ale Google Apps, unele dintre aplicatii fiind alternative pentru Microsoft Office. Destule companii au ales sa utilizeze serviciile online ale celor de la Google in loc sa plateasca sute de dolari pe licente pentru Office, insa cum vor gandi aceleasi companii cand vor avea Pages, Numbers si Keynote gratuite pe Mac-uri sau in iCloud?

  Prin aceasta noua strategie Apple intentioneaza sa schimbe mentalitatea consumatorilor care se vor astepta sa primeasca aproape totul gratuit atunci cand achizitioneaza un calculator nou. Apple castiga extrem de multi bani de pe urma iDevice-urilor sale si nu ar avea probleme in a acoperi costurile de dezvoltare si cercetare pentru software, asa ca pentru ea vorbim despre un risc bine calculat, care in final se va dovedi a fi foarte bine asumat. Pentru restul vin vremuri grele, insa nu peste o luna, ci peste un an, cand lumea va incepe sa gandeasca diferit.