Ministrul Educatiei: Noi Decizii de Ultim Moment Anuntate Elevilor si Profesorilor Romani

0

Ministrul Educatiei Noi Decizii Ultim Moment Anuntate Elevilor Profesorilor Romani

Ministrul Educatiei a anuntat in mod oficial noi decizii de ultim moment pentru elevii si profesorii din toate scolile Romaniei, ele aducand schimbari majore pentru sistemul educational din tara noastra, unele care erau necesare de foarte multa vreme, si care vor imbunatati calitatea lui.

Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre cum vor fi implementate evaluarile standardizate in Romania, dar si la ce anume ajuta acestea pentru a imbunatati calitatea educatiei si a afla la ce nivel de cunostinte sunt elevii din toate scolile tarii noastre acum.

“Ne plangem de foarte multa vreme ca nota 8, sau nota 9, din Colegiul Sfantu Sava nu echivaleaza sub nicio forma cu aceleasi note 8, sau 9, cu o scoala din mediul rural, spre exemplu. Evaluarea standardizata are acest avantaj, adica acela de a face relevante aceste rezultate.

Va fi o testare pilot in 329 de scoli, circa 100.000 de elevi, si este pus la dispozitie gratis, pro bono de catre profesionisti, nu exista vreun cost. Singura platforma educationala din Romania pentru testare standardizata este cea facuta de catre profesorul Dragos Iliescu, cel pe care l-ati prezentat, care este un profesionist.

Daca aceea este singura din tara la acest moment, este bine sa folosim ce avem pana cand nu vom avea. Ministerul va trebui sa aiba o platforma proprie, care nu exista in momentul de fata, dar pana atunci testele administrate pe aceasta platforma vor genera rezultate care vor fi folosite, pe de o parte de catre profesori, asa cum am spus, pe de alta parte de catre minister pentru a fundamenta deciziile.

Rezultatele acestor teste nu vor ramane pe platforma unei entitati private, ci vor ramane pe serverele ministerului, gazduite de catre STS. Modelul acesta functioneaza in sistemele avansate de educatie. Un element foarte important este familiarizarea profesorilor cu rapoartele narative si rapoartele descriptive, acele informari utile atat profesorilor, cat si parintilor.

Unde stau, unde se regasesc copiii cu privire la dobandirea acelor competente de banza. Daca vorbim despre competente, as vrea sa fac urmatoarea diferenta, esentiala, multa vreme in sistemul de educatie din Romania s-a mers pe memorare, pe verificarea cunostintelor, pe continuturi. Cunostintele e usor sa le verifici prin note de la 1 la 10, dar competentele care presupun in egala masura cunostinte, dar si abilitati, si atitudini, nu pot fi apreciate prin note. Competentele le folosesc tinerilor pe intregul parcurs educational, si mai apoi pentru a se dezvolta in viata.”