Apple har begrænsninger for at erstatte iPad-tablets med "genfremstillede" dem

For omkring et år siden blev Apple-firmaet forbudt at tilbyde renoverede iPhone-terminaler til kunder, der medbringer beskadigede produkter under garantien. En hollandsk domstol forbød Apple at gøre dette i betragtning af, at enhver kunde skal have gavn af et nyt produkt.

For at undgå dette forbud "opfandt" folkene fra Apple de "genfremstillede" produkter, som tilbydes i stedet for de renoverede under garantien. Apple hævder, at disse "genfremstillede" produkter gennemgår den samme verifikationsproces som et nyt produkt, så de tilbyder oplevelsen og kvaliteten af ​​et nyt produkt, men en anden hollandsk domstol har en anden opfattelse.

En kvinde, som Apple besluttede at tilbyde en "genfremstillet" iPad Air 2-tablet, nægtede at modtage erstatningsproduktet og sagsøgte virksomheden. Kvinden havde også købt en Apple Care-garanti hos Apple, så hun skulle have modtaget et nyt produkt, men Apple har som sædvanligt en helt anden opfattelse, når det kommer til den behandling, der påføres kunder.

Efter retssagen tvang en dommer Apple til at tilbyde kvinden en ny iPad Air 2-tablet i stedet for den defekte, og virksomheden fik desuden en bøde på 100 euro for hver dag, kvinden var uden tabletten. Nu skal dem fra Apple også respektere denne beslutning, men de vil sandsynligvis finde en ny måde at unddrage sig loven på.

“In 2015, the woman bought an iPad Air 2 and took extra warranty through Apple Care. After four months, the tablet experienced Wi-Fi problems, a problem Apple could not fix. The manufacturer provided a remanufactured model, but the woman did not like it.”

"Refabrikerede" produkter er grundlæggende nye produkter, der er samlet ved hjælp af komponenter udvundet fra andre defekte produkter. Fremstillingsprocessen ligner den for et nyt produkt, hvor kvalitetstestningen er den samme, så teoretisk bør kvaliteten af ​​produktet svare til et nyt produkts.

Renoveret iPad

 

9 KOMMENTARER

  1. Calitatea nu are cum sa fie aceeasi cand folosesti componente cu un anumit grad de uzura .
    Apple = mizerie .
    Si le mai trec si ca produse nou vandute , ca sa umfle cifrele de vanzari .

  2. Păi nu așa spuneau unii că dacă ai o mică problemă cu iPhone-ul, Apple ți-l schimbă imediat cu unul “nou-nouț, în țiplă”???
    Informațiile astea care ies la iveală nu pot decât să afecteze imaginea, reputația Apple.
    Ce a fost Apple în era î.SJ și ce a ajuns în era d.SJ!

  3. Exact asta mă gândeam și eu. Deși mai curând ar fi vorba de fiabilitatea estimată a produsului, nu neapărat de calitate.

  4. În plus, nu doar că prețurile nu vor scădea, cum ar fi fair play, odată cu scăderea calității produselor, dar Apple nu-și va asuma vina asta în veci.

  5. Are balta pește? Câtă vreme lumea nu va boicota Apple pentru practicile astea, Apple va continua să își domine clienții.
    Imediat vor apărea “avocați” care să ne explice că este corect așa cum face Apple 🙁

  6. Din nefericire, iSpălarea pe creier e foarte eficientă, pentru că ultimately noi, utilizatorii produselor lor, suntem cei care pierdem în jocul de-a prostirea clienților. Bineînțeles, chiar și iSpălații pe creier au de pierdut, dar asta nu înseamnă că o vor recunoaște. După cum bine ai spus-o, ”avocații” nu vor întârzia să apară, as always, cu explicația perfectă. Din cauza unora ca ăștia evoluează atât de greu specia umană. Ne batem cu pumnii în piept cum că suntem liberi și civilizați, dar ne lăsăm conduși de false ”religii” și preaslăvim mediocritatea.