AT&T obliga a los clientes a abandonar el anclaje a red y les cobra automáticamente si no lo hacen

Hace unas semanas escribí un artículo en el que os contábamos que el operador de telefonía móvil AT&T en EE.UU. advertía a sus clientes sobre el uso de métodos ilegales para activar el tethering a Internet en sus propios terminales. Aplicaciones como TetherMe o MyWi permiten activar estas opciones fácilmente, y con una suscripción de datos suficientemente potente puedes utilizar el teléfono como módem de ordenador. Por supuesto, muy pocas personas tomaron en cuenta el mensaje de AT&T, por lo que ayer muchos clientes recibió un mensaje informándoles que si no pagan por la opción de anclaje a Internet, se incluirá automáticamente en su suscripción.

Mensaje gratuito de AT&T: Hemos notado que continúas disfrutando de la función de anclaje a red con tu servicio de teléfono inteligente. Recuerde, necesita un plan de anclaje a red ($45/mes, incluidos 4 GB) para usar esta función, por lo que planeamos actualizar su línea con el plan requerido pronto. Visita att.com/dataplans o llama al 888-860-6789.

AT&T es el primer operador de telefonía móvil que adopta esa actitud hacia los clientes que utilizan la conexión a Internet sin activar una opción de datos en su suscripción. Creo que estamos hablando de muchos clientes, de lo contrario AT&T no habría recurrido a prácticas similares en los EE. UU., donde te pueden demandar por cualquier cosa. Probablemente muchos ignorarán este mensaje y en unas semanas veremos información sobre las primeras personas que se quejan de que AT&T les cobra automáticamente por el anclaje a Internet.

Ahora no seas feliz como Orange ofrece conexión a Internet gratuita?

9 COMENTARIOII

  1. Nu! Mi se pare o porcarie imensa, dubla taxa pe un serviciu platit contractual! La Nokia, pe vremuri, nimeni nu-si punea problema asta, ca-l folosesti pe post de modem… Eu iti platesc traficul, ce mai vrei cu mine?! Ai reteaua incarcata? Pune-ti antene! Cand mi-ai bagat pretul nesimtit de mare la internet, nu stiai ca fac trafic, sau ca ma uit ca prostul la e activ 3G pe telefon? Orange nu a facut nimic pentru client, ci pentru el, fiind in pierdere de forma!

  2. Eu apreciez faptul ca Orange ofera tethering gratuit…totusi, daca faci trafic doar pe telefon, nu consumi tot traficul asa repede cum ai face-o daca ai face-o de pe un laptop.
    Acest fapt repezintă şi o tehnică de marketing, binenţeles….anyway, din ce am citit, Orange (care e cel mai mare operator de telefonie GSM din Romania – încă ), a pierdut anul trecut 500.000 clienti si Vodafone 60.000, toţi aceştia trecând la Cosmote :))

  3. Taxa pe tethering mi se pare un abuz – atâta timp cât traficul de date este plătit și lățimea de bandă este oricum limitată de operator (deci laptop-ul nu va congestiona rețeaua mai mult decât o face telefonul), nu văd ce importanță are pentru operator dacă se conectează un dispozitiv sau altul. Practic operatorul vrea să câștige fără să ofere nimic în schimb (ci oferă același trafic la aceeași viteză).

    Iar nivelul de taxare pentru tethering pe care îl practică AT&T mi se pare excesiv de obraznic – nu cred că există la noi abonamente de telefonie la acest preț, darămite o amărâtă de opțiune suplimentară! Miroase a “abuz de poziție dominantă pe piață” și mă întreb când vor lua autoritățile măsuri împotriva AT&T (din nou!) …

  4. Traficul prin 3g costa pentru ca ai pe operatori ii costa energia folosita de 3g la celulele radio. Foarte multi kw se folosesc la transmisiile de date. Iar pentru internet la 7.2mbps deja este prea mult. Asa ca taxa se justifica. In curand o sa ne prajim de la microunde. Treptat

  5. @me: Tu vorbești de abonamentul de internet mobil, care ca orice serviciu trebuie plătit; în schimb, taxa de tethering nu se justifică, pentru laptop se consumă tot atât curent prin 3G ca și pentru telefon.

    LOL@ remarca cu microundele – o preconcepție neștiințifică din epoca antică a telefoniei mobile!