Apple vastaa avoimella kirjeellä syytöksiin, joiden mukaan se on toimittanut luottamuksellisia käyttäjätietoja Yhdysvaltain hallitukselle

Muutama viikko sitten kerroin sen sinulle Applea syytettiin luottamuksellisten tietojen toimittamisesta Yhdysvaltain viranomaisille, muut suuret yhdysvaltalaiset yritykset ovat mukana skandaalissa. JONKIN SISÄLLÄ julkaistu kirje Apple-yhtiö ilmoittaa tänä aamuna verkkosivuillaan, että se on viimeisen 6 kuukauden aikana vastaanottanut jopa 5000 XNUMX pyyntöä Yhdysvaltain valtion virastoilta ja poliisilta luottamuksellisten käyttäjätietojen toimittamisesta. Apple väittää, että nämä pyynnöt tehtiin osana rikos- tai kansallisia turvallisuustutkimuksia, että sen lakiosasto tutki jokaisen pyynnön ja toimitti vain niin vähän asiaankuuluvaa tietoa kuin mahdollista.

1. joulukuuta 2012 ja 31. toukokuuta 2013 välisenä aikana Apple sai Yhdysvaltain lainvalvontaviranomaisilta 4,000 5,000–9,000 10,000 asiakastietoja koskevaa pyyntöä. Pyynnöissä mainittiin XNUMX XNUMX–XNUMX XNUMX tiliä tai laitetta, jotka tulivat liittovaltion, osavaltion ja paikallisilta viranomaisilta ja sisälsivät sekä rikostutkintaa että kansallista turvallisuutta koskevia asioita. Yleisin pyyntö tulee poliisilta, joka tutkii ryöstöjä ja muita rikoksia, etsii kadonneita lapsia, yrittää paikallistaa Alzheimerin tautia sairastavaa potilasta tai toivoo itsemurhan ehkäisemistä.

Yhtiö väittää lisäksi, että sen lakiosasto varmistaa, että näihin pyyntöihin annetut vastaukset eivät vaikuta käyttäjien yksityiseen elämään, että sen tarkoituksena on suojata luottamuksellisia tietojamme ja loput voitte kuvitella miltä ne näyttävät. Periaatteessa Apple yrittää nyt puolustautua syytöksiltä, ​​jotka vaikuttavat sen imagoon, mutta Google, Microsoft, FaceBook, Yahoo! ja muilla yrityksillä on sama ongelma, joten käyttäjillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä tilanne.