iPhone 7 nie pomoże Apple zwiększyć sprzedaży w Chinach

iPhone 7 nie zdobył zaufania Chińczyków, mimo że jest niezwykle popularny i poszukiwany na całym świecie, dzięki czemu Apple ustanowił nowy rekord sprzedaży terminali iPhone. W Chinach firma Apple znajduje się na 4. miejscu w czołówce największych producentów smartfonów, ze spadkiem w stosunku do ubiegłego roku.

Jeśli w IV kwartale 4 roku Apple sprzedał 2015 mln smartfonów i był drugim co do wielkości producentem smartfonów w Chinach, to w IV kwartale 17.1 roku sprzedał zaledwie 4 mln sztuk. Przed Oppo także Huawei i Vivo, w przypadku pierwszej i trzeciej spółki, podwajającej sprzedaż w ciągu zaledwie jednego roku, największy wzrost notuje Oppo.

Sprzedaż Huawei wzrosła o 5 milionów sztuk w ciągu zaledwie jednego roku, podczas gdy sprzedaż Xiaomi spadła o 5.8 miliona sztuk. Największy spadek sprzedaży wśród 5 największych producentów odnotowali także ci z Xiaomi, i to w warunkach, w których łączna sprzedaż w Chinach w IV kwartale 4 roku wzrosła o 2016%.

Głównym problemem firmy Apple jest to, że iPhone 7 sprzedawany jest po wyższych cenach niż produkty Oppo, Huawei czy Vivo. Co więcej, produkty tych firm posiadają pewne funkcje, takie jak szybkie ładowanie, ładowanie bezprzewodowe, ale także znacznie swobodniejszy Android, motywujący do wzrostu sprzedaży.

Bez iPhone'a 8, który „przewróci świat na plecy”, firma Apple ma bardzo nikłe szanse na choćby utrzymanie sprzedaży w Chinach.

iPhone-Chiny

5 KOMENTARZY

  1. Apple a înregistrat un boom de vânzări când a intrat pe piața chinezească. De atunci, nu mai poate.
    Costul de producție între iPhone și restul produselor concurente cu Android este similar, dar deh: Apple produce cu 220 și vrea să vândă cu 750 pe când alții produc cu 200 și vând cu 350.
    E clar că atâta vreme cât smartphone-ul iPhone poate fi substituibil cu un produs similar la jumătate de preț… nu trebuie să fii economist ca să înțelegi de ce iPhone se vinde și mai slab decar Oppo, Huawei, etc

  2. Problema e alta, Apple isi dezvolta singura serviciile si sistemul de operare, in timp ce restul capuseaza Google. N-ai cum sa faci cu 220, sa vinzi cu 350 si sa mai sustii atatea servicii, plus sa dezvolti un OS, sa platesti licente, etc.

  3. Păi Google nu vinde Androidul. Google îl dă gratis, și câștigă din reclamă.
    Modelul de business al Apple este diferit de cel al lui Google:
    – Apple vinde hardware și nu o interesează ce se întâmplă cu hardware-ul ulterior vânzării
    – Google câștigă după momentul achiziției hardware-ului, și o interesează foarte mult ce face clientul ulterior vânzării.

    De aia Apple vrea să îți deterioreze iPhone-ul ca să cumperi altul, iar Google depune eforturi să folosește cât mai mult acel hardware.

    Apple are o dilemă: dacă vinde iPhone-ul ieftin, nu mai este perceput ca un brand exclusivist. Profitabilitatea per unitate îi va scădea, și astfel îi scade și valoarea bursieră.
    Dacă vinde iPhone în continuare scump, își menține profitabilitatea per unitate, dar s-ar putea să devină din ce în ce mai puțin relevantă pe piață.

    Apple ar face bine să își facă două linii de iPhone:
    1. Un iPhone IEFTIN de 250-300 euro maxim ,cu materiale premium
    2. Un iPhone FOARTE SCUMP des 1000-1500 euro cu materiale exotice, funcții avangardiste, etc.
    Cu iPhone-ul ieftin ar câștiga cotă de piață și ar distruge concurența Huawei, Oppo, etc. Cu iPhone-ul scump și-ar menține profitabilitatea.

  4. Tocmai, ca nu producatorul dezvolta sistemul de operare, ci altcineva, deci el nu trebuie sa-si bata capul cu asa ceva, de aia isi permite sa vanda ieftin. Nu face nici servicii proprii, decat eventual low-cost.

  5. Ok, înțeleg ce spui în legătură cu ce costuri are Apple cu iOS. Nu știu cât înseamnă costul dezvoltării și întreținerii ios per iPhone, dar e clar că e un cost acolo, pe care alte companii nu îl au.
    Compar cu cât costă un update de Mac OS (15-20 euro)… Dacă iOS ar costa 50 dolari în prețul iPhone-ului, tot nu s-ar justifica prețul mare al iPhone-ului față de concurență. Cu 59 dolari per device, ios ar genera 200 milioane iPhone-uri x 50 = 10 miliarde de dolari 🙂 Nu cred că iOS e așa de costisitor 🙁 dar ai dreptate: e un cost în plus pentru Apple.