X

Iata cat cheltuie si cat castiga dezvoltatorii cu aplicatii de succes

  App Store ramane cel mai profitabil magazin de aplicatii, in ciuda faptului ca Google Play are mai multe titluri disponibile, multe companii luand decizia de a dezvolta intai pentru iOS si apoi pentru Android. Unele dintre ele s-au gandit sa prezinte si succesul pe care aplicatiile lor l-au avut in App Store, iar in acest articol vom vorbi despre cati bani product unele aplicatii pentru iOS.

  In imaginea de mai sus aveti prezentata evolutia aplicatiei Monument Valley, promovata si premiata de catre Apple, ea inregistrand incasari de aproape 6 milioane de dolari in App Store. Cele mai mari incasari zilnice au fost inregistrate in momentul lansarii sale, nicio alta zi de atunci si pana acum neavand un impact la fel de mare asupra vanzarilor.

  Nici lansarea pentru platforma Android, premierea design-ului de catre Apple, oferirea aplicatiei la reducere sau ziua de Craciun nu au putut egala acel spike de vanzari si nici nu o vor face vreodata. Acest trend il vedem la primul dezvoltator, dar el este regasit si la o multitudine de alte aplicatii si denota faptul ca lansarea va genera cel mai mare numar de descarcari pentru o aplicatie.

  De la Monument Valley trecem la aplicatia Overcast, ea avand parte de o lansare excelenta cu aprope 90.000$ generati in prima zi, vanzarile scazand in jumatate de la la doar 20.000$ pe zi. Scaderea a fost mare pana in perioada Craciunului, in luna octombrie incasarile zilnice ajungand pana la aproximativ 10.000$ pe zi, mult sub cifra initiala.

  Dezvoltatorii au probleme mari in a isi face aplicatiile vizibile in App Store, iar Apple ii ajuta prin promovarea lor in sectiuni diverse ale magazinului online. Acum daca va ganditi ca aceasta metoda creste serios vanzarile sau descarcarile, ei bine se pare ca o promovare facuta de catre un blogger influent poate genera vanzari mai mari decat o promovare facuta de catre compania Apple.

  Bun, am vazut cati bani fac aplicatiile, dar oare cat costa producerea lor? Ei bine pentru jocul Monument Valley au fost necesare aproximativ 55 de saptamani de dezvoltare cu un cost tota de 852.000$, iar pentru continuarea sa numita Forgotten Shores, compania dezvoltatoare a avut nevoie de 29 de saptamani si 549.000$.

  Facand un simplu calcul, compania a ramas cu peste 4.5 milioane de dolari din proces si vorbim despre un venit foarte bun in care se scad taxele si salariile dezvoltatorilor. Acum daca incercati sa contractati un dezvoltator sau o echipa sa va produca aplicatia, ei va pot cere intre 20$ si 100$ pentru fiecare ora de lucru, iar la aplicatii compleze putem vorbi de mii sau zecii de mii de dolari.

  In concluzie, aplicatiile pentru iOS produc bani frumosi daca au parte de atentie, insa pentru a le aduce in App Store este nevoie de o investitie sustinuta, dar si de o strategie buna pentru lansare.

Disqus Comments Loading...