X

Black Friday se apropie, incep cresterile de preturi

Black Friday 2015 incepe pe 20 noiembrie in Romania, iar pentru ca 9 zile ne despart de marele eveniment, unele magazine online au inceput deja sa creasca preturile pentru unele produse din propria oferta.

Aceasta practica este intalnita la mai toate magazinele online din Romania inainte de a anunta reducerile cu ocazia Black Friday, deci nu trebuie sa fiti foarte uimit deoarece toata lumea face acest lucru la o scara mai mica sau mai mare, in functie de numarul de produse din oferta.

In cursul acestei zile a aparut pe internet o imagine in care cineva incerca sa arate ca eMAG a inceput sa creasca preturile unor produse inaintea inceperii Black Friday 2015, dar desigur ca magazinul online a oferit o explicati privitoare la aceasta schimbare, preturile fiind scazute dupa aceea.

Desi aceasta este o dovada a modului in care se schimba preturile pentru produse la eMAG, realitatea este ca aceste schimbari au loc zilnic, dar mai ales inaintea activarii unor campanii importante de reduceri.

Desigur ca acesta este doar un exemplu in care eMAG este acuzata ca a inceput sa creasca preturile unor produse inainte de Black Friday 2015, deoarece in realitate vorbim despre aproape toate magazinele online si offline care procedeaza exact la fel inaintea evenimentului.

eMAG este cel mai mare magazin online si desigur ca o atentie deosbita ii este acordata, insa cam toate magazinele online mari, medii sau mici fac exact acelasi lucru, in special daca nu au afisat un istoric al evolutiei preturilor produselor in pagina fiecarui produs.

Din pacate in Romania nu puteti sa va asteptati ca reducerile de Black Friday 2015 sa fie 100% adevarate la toate produsele, deoarece in realitate doar putine produse beneficiaza de reduceri reale si probabil in fiecare an ati sesizat acest lucru in tara noastra.

In 20 noiembrie va astept aici pentru a va prezenta reducerile Black Friday care merita luate in calcul.

UPDATE: Si CEO-ul eMAG a dat urmatoarea declaratie :

Există pentru fiecare produs un preț de referință și apoi fluctuează în funcție de mulți factori: curs valutar, promoții eMAG sau promoții realizate împreună cu distribuitorii sau producătorii produsului. Nu există scumpiri bruște înainte de eMAG, cel mult se termină alte campanii de reduceri și prețul revine la normal.

UPDATE 2: Mai jos aveti pozitia lui Tudor Manea, director general, eMAG Romania, cu privire la situatia prezentata in imaginea din acest articol in care sunt prezentate preturi comparative pentru o serie de produse din magazinul online.

Practic screenshot-urile au fost facute inainte si dupa terminarea unei promotii pentru respectivele produse si de aici vine diferenta, imaginile fiind inregistrate in cosul utilizatorului, unde este afisat pretul de vanzare, nu si cel de baza caruia i s-a aplicat reducerea.

Ca sa fiu sincer, cred ca ar fi util pentru eMAG si alte magazine online sa marcheze clar perioadele de desfasurare ale unor promotii pentru a evita situatii de acest gen.

Produsele la care se face referire în postare au făcut parte din Campania „Săptămâna electrocasnicelor”, care s-a desfășurat între 4 și 10 noiembrie. În momentul în care campania a luat sfârșit, produsele au trecut automat la prețul lor de bază, care a rămas același și pe 10 noiembrie, și astăzi, 11 noiembrie, cele două zile comparate. Astăzi, o parte dintre aceste produse au intrat din nou la promoție, într-o altă campanie. Prețurile reduse sunt cele afișate în pagina de comandă a aplicației de mobil, stadiu în care nu este afișat decât prețul de vânzare, nu și cel de bază, căruia i s-a aplicat reducerea. Şi pentru că am văzut că apar tot mai multe întrebari, vrem să clarificăm puţin situaţia. Prețurile produselor se modifică periodic în funcție de promoțiile derulate de furnizori sau de reducerile pe care le aplicăm pentru perioade limitate de timp. În momentul în care promoția sau reducerea se încheie, prețul produsului revine la nivelul de bază, acela cu care se vinde în mod normal. În plus, produsul poate fi vândut în platforma eMAG de către eMAG, dar şi de către partenerii din Marketplace, care pot avea o altă ofertă vizibilă în site, proprie politicii lor de preţ, şi ca preţ de bază, şi ca preţ “tăiat”, în oferta promoţională. De aceea se poate vedea o fluctuație a prețului în timp.

UPDATE 3: Utilizatorul care a facut poza initiala a oferit si o explicatie in aceasta pagina pentru greseala lui.

This post was last modified on nov. 13, 2015, 10:39 AM 10:39

Disqus Comments Loading...