Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anuntat adoptarea unei Hotarari de Guvern extrem de importanta pentru un proiect national, deoarece ea are menirea sa reaprobeze indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii „Acces rutier complementar descarcare A3 – Comarnic“, in judetul Prahova.
Sorin Grindeanu spune ca Hotararea de Guvern vizeaza actualizarea cifrelor de cost si a solutiilor tehnice, astfel incat proiectul sa avanseze in conformitate cu evolutia preturilor si cu modificarile de traseu intervenite pe parcursul etapei de proiectare si executie.
Ministrul Transporturilor a justificat necesitatea reaprobarii indicatorilor economici printr-o analiza amanuntita a costurilor generate de cresterea preturilor la materiale de constructii, utilaje si forta de munca, dar si de adaptarea traseului in functie de conditiile de teren descoperite in urma unor fenomene naturale.
Sorin Grindeanu explica deasemenea inclusiv ca conform noii evaluari, investitia necesita ajustari financiare pentru a acoperi exproprierile suplimentare si pentru a mentine standardele de siguranta si durata de viata ale infrastructurii rutiere.
Referitor la regimul juridic al imobilelor afectate, Grindeanu a precizat ca Hotararea Guvernului nr. 1070/2023 a declansat procedura de expropriere pentru imobilele private si a actualizat listele proprietatilor publice ce intra in coridorul lucrarii.
In sectoarele cu modificari, se va expropria o suprafata totala de 66.599 mp, din care 16.415 mp apartin domeniului public al statului, 9.908 mp domeniului public al UAT Comarnic si 40.276 mp domeniului privat. Aceste masuri asigura claritatea juridica necesara demararii lucrarilor in bune conditii.
Sorin Grindeanu a precizat ca proiectul se afla in prezent la un stadiu fizic de executie de 48%, iar lucrarile beneficiaza de toate autorizatiile de construire necesare, emise pe parcursul anului trecut si in primele luni ale acestui an.
Studiile topografice au fost realizate in sistem national de coordonate STEREO 70, iar studiile geotehnice au inclus 51 de foraje ce au determinat incadrarea amplasamentului in categoria geotehnica 2, cu risc moderat. De asemenea, nivelul apei subterane nu a fost interceptat, facilitand adoptarea solutiilor fundamentale pentru structura rutiera.
Sorin Grindeanu afirma si ca in ceea ce priveste solutiile tehnice revizuite, traseul in plan va avea o declivitate minima de 0,40% si maxima de 6%, pentru asigurarea unei scurgeri eficiente a apelor pluviale.
Intersectiile simple la nivel cu drumurile secundare vor fi realizate cu raze de racordare intre 6 si 15 metri si vor pastra continuitatea santurilor de colectare a apelor prin rigole carosabile prefabricate. La kilometrul 2+240, intersectia cu strada Ghiosesti va include benzi separate pentru virajul la dreapta si un parapet prefabricat din beton tip New Jersey pe o lungime de 160 metri, pentru sporirea sigurantei traficului.
Sorin Grindeanu subliniaza in acelasi timp ca proiectul prevede si amenajarea de sensuri giratorii cu banda de rulare circulare de 7,00 metri pentru o singura banda sau 11,00 metri pentru doua benzi, insule centrale cu raza minima de 9,00 metri si insule separatoare cu latimea de pana la 2,00 metri.
Benzile de iesire din zona giratorie vor avea 4,50 metri latime, cele de intrare 4,00 metri, iar benzile dedicate relatiei de dreapta vor avea 4,50 si 5,00 metri. Structura carosabila pe poduri, pasaje si viaducte include un strat de uzura MAS 16 de 4 cm, strat de legatura BAP 16 de 4 cm, strat de protectie hidroizolatie BA8 de 3 cm si hidroizolatie conform Normativ AND 546/2013.
Un punct important il reprezinta podul peste raul Prahova, la km 1+353, cu o lungime de 81 de metri si structura in arc simplu rezemata si tirant, realizata din otel-beton. Latimea totala a suprastructurii este de 12,50 metri, din care 7,80 metri carosabil si doua trotuare de 1,50 metri fiecare. Conform declaratiilor lui Sorin Grindeanu, aceste masuri vor asigura finalizarea rapida si in conditii optime a proiectului de infrastructura rutiera din zona Comarnic.
This post was last modified on mai 22, 2025, 9:15 AM 09:15