X

DACIA Bigster 2025: LOVITURA Dura care Evidentiaza Marea Problema din Viitorul DACIA

DACIA Bigster 2025, cel mai nou model de masina vandut de catre DACIA in Europa, a incasat o lovitura dura saptamana aceasta, iar sat apentru ca stiti deja ca Euro NCAP a publicat rezultatele unei noi serii de teste de siguranta, in care au fost evaluate 16 modele de autoturisme de diverse tipuri.

DACIA Bigster 2025 a obtinut doar trei stele, in timp ce majoritatea modelelor chinezeşti testate in aceeasi sesiune au primit cinci stele. Rezultatul slab al Bigster trimite un semnal de alarma asupra nivelului de echipare in materie de siguranta al noii masini, dar mai mult, arata cat de serioasa e concurenta chinezilor, o problema majora pentru DACIA si Renault.

DACIA Bigster 2025, spre deosebire de modelele electrice precum MG S5 EV si Voyah Courage care au stralucit in teste, ambele adunand cinci stele Euro NCAP, a cazut in umbra. Aceste vehicule chinezeşti, comercializate la preturi usor peste 30.000 de euro, au demonstrat ca o oferta echilibrata intre pret si dotari de siguranta avansate nu mai este apanajul marcilor europene de segment premium.

DACIA Bigster 2025 a fost penalizata mai ales la capitolul sistemelor electronice de asistenta, dar si la protectia ocupantilor in unele scenarii de impact. In testul frontal cu bariera deformabila pe partea soferului, modelul a oferit o protectie mediocra la nivelul picioarelor si toracelui, fiind evident ca absenta unui airbag pentru genunchi pana in prezent continua sa coste puncte esentiale.

Lista dotarilor absente include capota activa destinata atenuarii impactului cu pietoni, airbag-ul central intre sofer si pasager, sistemul de avertizare la prezenta pietonilor in marsarier si avertizarea la prezenta ciclistilor in momentul deschiderii portierei. Astfel de functii, desi nu obligatorii prin regulament, sunt tot mai raspandite si nu costa mii de euro la nivel de productie de serie.

DACIA Bigster 2025: LOVITURA Dura care Evidentiaza Marea Problema din Viitorul DACIA

DACIA Bigster 2025 a avut in unele teste scoase in evitenta probleme ale sistemelor prezente, in special la detectia bicicletelor. DACIA nu recunoaste automat prezenta pasagerilor pe bancheta spate, fapt pentru care a primit penalizari suplimentare, desi implementarea unui astfel de senzor este relativ simpla.

DACIA Bigster 2025, din punct de vedere structural, pare sa se comporte rezonabil, inregistrand performante solide la rigiditatea caroseriei si absorbtia energiei la impact. Totusi, optiunea constructorului de a nu echipa masina cu o gama larga de sisteme de asistenta si protectie neobligatorii ridica intrebari asupra prioritizarii profitabilitatii in defavoarea sigurantei pasagerilor.

Strategia comerciala a DACIA, orientata catre mentinerea pretului competitiv, a condus la un pachet de echipare minimal, dar anumite omisiuni par dificile de justificat. Lipsa airbag-ului pentru genunchi, in conditiile in care zona genunchilor a prezentat vulnerabilitati notabile in testele Euro NCAP, poate produce leziuni serioase in accidente mai grave.

Modelul MG S5 EV a obtinut 90% la protectia adultilor, 82% la protectia copiilor, 82% la protectia pietonilor si ciclistilor si 78% la dotari de siguranta, cifre suficiente pentru a conferi cinci stele. Performanta acestui SUV electric chinezesc demonstreaza ca investitia in sisteme de asistenta moderna nu este doar un gadget, ci un element esential pentru obtinerea unui scor bun in teste de siguranta.

DACIA Bigster 2025 sufera de pe urma deciziilor DACIA si ale altor producatori europeni, care incearca sa gaseasca scuze pentru absenta anumitor dotari, in timp ce marcile chinezesti au avansat rapid si au incheiat primul deceniu de competitivitate globala exact la capitolul in care europenii se considerau lideri acum 10-20 de ani. Pentru DACIA Bigster 2025, viitorul depinde de capacitatea de a adopta fara intarziere tehnologiile de siguranta care deja fac diferenta pe piata.

Disqus Comments Loading...