E.ON, unul dintre cele mai mari grupuri de energie din Romania in momentul de fata, a transmis o atentionare foarte serioasa cu privire la procesul de liberalizare a pietei energiei electrice, care va intra in vigoare de la 1 iulie, se anunta a fi un moment definitoriu pentru consumatori, oferindu-le sansa unei alegeri reale intre oferte de furnizori.
E.ON a fost prezenta la evenimentul “Energy Road – Energie la tine acasa”, organizat luni, iar acolo Andrei Stefanescu, director general adjunct, a prezentat conditiile necesare pentru o piata functionala si rolul esential pe care il joaca clientul final in noua dinamica a sectorului energetic.
E.ON subliniaza ca prima preconditie a unei piete liberale este transparenta si accesul facil la informatii. Fara informare corecta si completa, consumatorii nu pot lua decizii eficiente. “Cheia este informarea – pentru ca un consumator informat este un consumator protejat”, a subliniat Stefanescu, punctand nevoia ca fiecare utilizator sa inteleaga nu doar costurile facturate, ci si mecanismele pietei libere si optiunile de produse si servicii disponibile.
E.ON afirma si ca liberalizarea pietei nu inseamna doar posibilitatea de a schimba furnizorul, ci libertatea de a alege intre produse si servicii diferite, de a opta pentru solutii personalizate si inovatoare. “Credem intr-o piata in care clientul are nu doar libertatea de a-si schimba furnizorul, ci si posibilitatea reala de a alege intre produse si servicii diferite”, a explicat directorul adjunct al E.ON Energie Romania.
E.ON isi AVERTIZEAZA Clientii din Romania privind Preturile de la 1 Iulie la Energie Electrica
Un alt element esential semnalat de Stefanescu este eficienta energetica ca instrument de control al costurilor. In conditiile unei piete competitive, consumatorii pot reduce semnificativ factura prin comportament responsabil si prin investitii in tehnologii proprii de management al energiei. “Cel mai bun mod de a controla costurile cu energia este eficienta energetica, ideea de a consuma cat mai rational, de a consuma mai putin si de a-ti produce propria energie electrica”, a afirmat el.
Datele prezentate de E.ON arata o crestere accelerata a interesului pentru solutii fotovoltaice in randul clientilor rezidentiali. Anul trecut, compania a instalat, in medie, 10 sisteme fotovoltaice pe zi la clienti rezidentiali, aproape de noua ori mai multe decat inainte. In 2025, ritmul instalatiilor a urcat la un nivel de 70-80% dintre echipamentele fotovoltaice fiind insotite de sisteme de stocare, ceea ce inseamna o crestere a eficientei si o reducere a presiunii pe reteaua de distributie.
E.ON, pin statisticile interne releva ca peste un milion de clienti, din totalul de aproximativ 3,5 milioane, au optat deja pentru servicii suplimentare de eficienta energetica si solutii integrate, dincolo de strictul necesar pentru electricitate si gaze naturale. Tendinta continua ascendenta confirma ca tranzitia energetica se deruleaza deja, in contexte unde energia regenerabila devine norma.
“Intr-o lume in care energia regenerabila devine norma, echilibrul vine din partea clientilor activi din zona eficientei energetice. Cu cat vor fi mai multi, cu atat vom avea o retea mai sustenabila si o piata mai echitabila”, a conchis Andrei Stefanescu. Declaratia subliniaza importanta implicarii directe a utilizatorilor in cresterea responsabilitatii energetice si in consolidarea unei piete competitive.
E.ON ramane dedicata sprijinirii clientilor prin solutii digitale, asistenta personalizata si produse flexibile. Liberalizarea pietei, sustin oficialii companiei, reprezinta o oportunitate de crestere si inovare, in care fiecare consumator informat si implicat poate deveni actor principal in configurarea propriei strategii energetice si in modelarea unui viitor sustenabil.
This post was last modified on mai 28, 2025, 8:51 PM 20:51