Volvo anunta lansarea unei centuri de siguranta multi-adaptiva, menita sa consolideze reputatia suedezilor in siguranta auto. Tehnologia se bazeaza pe date in timp real de la senzorii vehiculului pentru a ajusta forta de retentie a ocupantului in functie de inaltime, greutate si pozitia de sedere, oferind astfel o experienta de protectie cu adevarat personalizata.
Volvo spune ca acest sistem multi-adaptiv integreaza senzori avansati, camere video si computere pentru a fi in permanenta sincron cu sistemele de franare si directie ale vehiculului. Desi Volvo a brevetat centura cu trei puncte de prindere in anii 1960, evolutia acestor sisteme a ramas redusa.
Masinile moderne insa dispun de dispozitive de detectie care colecteaza date despre postura pasagerului si conditiile de drum. Centura multi-adaptiva valorifica aceste capabilitati pentru o protectie superioara la impact si pentru a preveni ranile care pot aparea chiar si in accidente cu viteze reduse. Prin interfata cu computerul de bord, centura primeste informatii despre directia si viteza vehiculului.
In mod traditional, centurile de siguranta folosesc limitatoare de sarcina pentru a controla presiunea asupra corpului. Volvo introduce unsprezece profiluri de limitare, fata de trei, permitand adaptarea la diverse scenarii si necesitati individuale. De exemplu, un pasager cu constitutie mai solida va beneficia de o setare cu presiune mai mare pentru a reduce riscul de leziuni craniene, in timp ce un ocupant mai mic va primi presiune redusa pentru a evita fracturi costale.
Volvo Anunta o Noua Centura de Siguranta pentru Masinile din Toata Lumea
In timpul unui accident, sistemele de siguranta ale vehiculului transmit centurii date esentiale precum directia, viteza si postura pasagerului. Pe baza acestor informatii, centura decide instant nivelul optim de forta. Volvo precizeaza ca, prin actualizari over-the-air, centurile pot primi imbunatatiri in timp si pot evolua odata cu noi date si scenarii. Astfel, centura va ramane actualizata si eficienta pe masura ce tehnologia auto avanseaza.
Angajamentul Volvo fata de siguranta a fost vizibil inca din 2020, cand toate modelele au fost echipate cu limitator de viteza maxima setat la 180 km/h. Aceasta masura, sub pragul informal de 250 km/h adoptat de producatorii germani de lux, reflecta dorinta de a reduce accidentele mortale pe autostrazile europene si subliniaza accentul pus pe protejarea vietii.
In acest sens, Volvo isi stabilizeaza pozitia de lider in industrie si transmite un mesaj clar despre prioritatea sigurantei. Centura multi-adaptiva va debuta pe Volvo EX60, SUV electric de dimensiuni medii programat pentru 2026.
Volvo EX60 marcheaza piatra de temelie a strategiei electrice Volvo, combinand design modern cu tehnologii de ultima ora si solutii de siguranta de top. Introducerea centurii pe acest model sugereaza ca Volvo intentioneaza sa transforme standardele de protectie pentru toti pasagerii si va inspira probabil si alti producatori de automobile sa adopte tehnologii similare pentru a creste nivelul de siguranta pe sosele.
Prin acest demers, Volvo subliniaza imaginea unui brand orientat catre siguranta, inovatia tehnologica si angajamentul fata de clienti. Investitiile in cercetare si dezvoltare, precum si adoptarea tehnologiilor inteligente, demonstreaza ca producatorul suedez vizeaza noi standarde in siguranta rutiera. Cu centurile multi-adaptive, fiecare calatorie intr-un Volvo devine mai sigura, iar pasagerii se pot baza pe protectie personalizata, indiferent de situatie.
This post was last modified on iun. 5, 2025, 1:53 PM 13:53