X

Apelul Schimbărilor Lansat de Ministrul Educației de ULTIMĂ ORĂ cu o Reformă pentru Școlile din România

Ministrul Educației, Daniel David, a evidențiat joi necesitatea implementării unor schimbări paradigmatice în învățământul românesc, subliniind însă că acestea trebuie operate cu grijă pentru a nu compromite atât inovația, cât și siguranța procesului educațional.

Ministrul Educației, în cadrul unui apel adresat unităților preuniversitare interesate să devină școli-pilot în anul școlar 2025–2026, demnitarul a descris pilotarea drept instrumentul esențial prin care se pot testa și rafina noi practici didactice.

Într-un mesaj oficial, ministrul David a explicat că, în contextul “noii lumi în care trăim”, flexibilitatea și capacitatea de adaptare ale sistemului educațional românesc nu mai pot rămâne la nivel declarativ, ci trebuie transpuse în realitate prin prototipuri didactice cu grad controlat de risc.

“Pilotarea este un astfel de mecanism”, a subliniat el, arătând că prin acest instrument pot fi evaluate, în timp real, impactul metodologiilor inovatoare asupra procesului de predare și învățare. În același timp, a precizat că testele se vor derula în condiții care garantează siguranța elevilor și cadrelor didactice.

Ministrul Educației și-a exprimat speranța că școlile care vor adera la acest demers “vor fi ambițioase în a pilota diverse aspecte ale procesului educațional”, de la organizarea claselor și până la modalitățile de evaluare și integrare a tehnologiilor digitale.

În paralel, a anunțat că ministerul Educației va iniția, la rândul său, pilotări la nivel sistemic și strategic, astfel încât rezultatele colectate de la fiecare unitate-pilot să poată fundamenta politici educaționale mai larg aplicabile.

Ministrul Educației afirmă ș că beneficiile unui astfel de demers comun vor fi multiple. În primul rând, va fi posibilă “învățarea împreună a unor lucruri noi”, într-un climat de colaborare între autoritatea centrală și școlile participante. Mai mult, bunele practici identificate în urma etapelor de pilotare vor putea fi apoi adaptate și personalizate pentru nevoi locale, dar și adoptate la scară națională “cu încredere în tot sistemul național de educație”.

Prof. univ. dr. psih. Daniel David a subliniat că, prin această abordare, se urmărește ca fiecare unitate-pilot să devină un veritabil laborator educațional, capabil să contribuie la conturarea unei viziuni de ansamblu asupra modernizării învățământului.

Ministrul Educației a adresat un apel direct conducătorilor de școli să își asume rolul de exploratori ai unor modele educaționale alternative și să participe la construcția unei rețele de bune practici, care să servească drept reper pentru întreaga comunitate educațională.

În încheiere, ministrul a reafirmat angajamentul instituției de a asigura cadrul metodologic și logistic necesar derulării acestor pilotări, cu promisiunea că toate resursele vor fi alocate astfel încât proiectele să poată demara rapid și să producă date relevante pentru decidenți.

Astfel, România are șansa de a-și recalibra sistemul de învățământ într-o manieră echilibrată, îmbinând curajul de a inova cu responsabilitatea de a proteja și sprijini elevii și profesorii pe întreg parcursul schimbărilor.

Redactia iDevice.ro

This post was last modified on iun. 17, 2025, 6:35 PM 18:35

Disqus Comments Loading...