DACIA Logan 2025, următorul model important de mașină pe care DACIA vrea să îl aducă pe piețele din toată Europa, este, în viziunea mea, unul dintre dificilele proiecte ale mărcii de la Mioveni din ultimul deceniu, iar asta într-o anumită măsură din cauza concurenței tot mai mari din China.
DACIA Logan 2025 este un model mult modernizat, iar în timp ce generațiile anterioare au mizat pe simplitate și costuri scăzute, presiunea din partea Euro NCAP și valul de modele chinezești lăudate pentru nivelul ridicat de siguranță mă obligă să anticipez o schimbare de paradigmă.
Dacă DACIA Logan 2025 nu va câștiga cel puțin o stea în plus față de actualul Duster 3, cred că percepția publicului european se va înclina ireversibil spre alternativele asiatice. Îmi imaginez, așadar, că DACIA Logan 2025 va adopta o arhitectură îmbunătățită, derivată din platforma CMF-B, dar cu zone de deformare optimizate și o utilizare mai extinsă a oțelurilor cu rezistență ultra-înaltă.
DACIA Logan 2025 pe frontul electronic, din cauza presiunii protocolului Euro NCAP 2025, mă face să cred că sistemele avansate de asistență vor deveni standard: frânare automată de urgență cu detecție pietoni și bicicliști, asistent activ de menținere a benzii și un nou radar frontal capabil să opereze la viteze urbane mai mici de 10 km/h, exact scenariul unde Loganul actual este criticat.
În habitaclul DACIA Logan 2025 prevăd o dispunere mai inteligentă a airbagurilor. Mă aștept să văd o posibila reconfigurare, dar nu și includerea unuia cortină prelungită care să acopere toate cele șase locuri potențiale ale versiunii break.
DACIA Logan 2025: PROVOCAREA Uriașă pentru DACIA după Eșecurile cu Duster 3 și Bigster
DACIA, dacă ar adăuga totuși și aribag-uri noi, ar răspunde direct testelor de impact lateral actualizate – un capitol unde Bigster a fost sancționat. Totodată, cred că scaunele vor integra senzori pentru poziția șoferului, permițând pre-tensionarea centurilor cu câteva milisecunde înaintea coliziunii, tehnologie deja comună la rivalii chinezi.
DACIA Logan 2025, din punct de vedere software ar putea benficia de o arhitectură electronică nouă, capabilă de actualizări over-the-air. Pe lângă faptul că va menține sistemul de infoteniment relevant pe toată durata de viață, această evoluție va permite îmbunătățiri progresive ale algoritmului de recunoaștere a pietonilor.
DACIA Logan 2025 poate beneficia de îmbunătățiri din multe puncte de vedere, dar sunt convins că provocarea reală pentru DACIA nu constă doar în obținerea a cinci stele Euro NCAP, ci în redresarea raportului „preț-percepție-siguranță” pe care modelele chinezești l-au deturnat.
Dacă previziunile mele se confirmă și DACIA Logan 2025 se va evidenția printr-un scor superior celui de pe Duster 3 sau Bigster, iar tehnologiile de siguranță vor fi incluse standard, publicul va percepe marca drept „smart-buy” și nu doar „low-cost”.
DACIA Logan 2025 trebuie să impresioneze la testele Euro NCAP pentru a cuceri acei clienți care azi compară, cu un singur click, datele de siguranță ale oricărui sedan compact global. Dacă acest obiectiv va fi atins, sunt pregătit să afirm că Loganul va rămâne etalonul accesibilității responsabile în Europa post-2025.
DACIA Logan 2025 ar putea fi și mai scump decât modelul actual, chiar și fără aceste îmbunătățiri care sunt esențiale pentru această mașină, iar asta deoarece vor exista alte noutăți care vor veni cu costuri adiționale importante pentru clienții care vor fi interesați de mașină.