DACIA Sandero este una dintre cele mai accesibile mașini din Europa, dar acest preț redus vine și cu unele mari dezavantaje, deci hai să vedem ce ascunde în spate „Raportul TÜV 2025” privind inspecţia generală a vehiculelor: deşi generaţiile recente stau mai bine în testele de fiabilitate, Sandero încă are câteva slăbiciuni evidente.
DACIA Sandero v-o aduc în atenție începând prin a sublinia un avantaj major: preţul. Ca maşină nouă, rămâne una dintre cele mai ieftine oferte de pe piaţa germană, iar acest lucru îi face pe cei interesaţi să caute pionierul low‐cost al mărcii din România.
Dar ceea ce consider eu fascinant este că, la mâna a doua, Sandero îşi păstrează valoarea surprinzător de bine. Asta înseamnă că nu vei găsi chilipiruri ieftine, ci mai degrabă un raport preţ‐calitate stabil, chiar şi după câţiva ani de utilizare.
Cu toate acestea, performanţa la inspecţia generală arată că trebuie să fim atenţi la câteva capitole. Generaţia a doua, prezentă din 2012 până în 2020, şi facelift‐ul din 2017 cu motoare noi pe trei cilindri, se confruntă cu un nivel ridicat al reclamaţiilor după primul ITP.
Benchmark‐ul ADAC consemnează suspensia punţii ca principală sursă de neplăceri, iar sistemul de iluminare înregistrează rate crescute de defecte – excepţia fiind indicatoarele de direcţie, care se comportă onorabil. Conductele de frână, de altfel, „se deteriorează după doar cinci ani”, notează raportul TÜV, iar scurgerile de ulei încă mai dau bătăi de cap la unele exemplare.
DACIA Sandero: Raportul Oficial care aduce INGRIJORĂRI pentru Mulți Clienți Europeni
DACIA Sandero lansată în primăvara lui 2021 merită niște laude: aici observ o ameliorare semnificativă la capitolul şasiu, cu rate de reclamaţii destul de scăzute şi un comportament în pană lăudabil. Statistica ADAC nu minte: fiabilitatea rămâne „constant ridicată până la foarte ridicată” în zona motorului de pornire, a bateriei şi a contactului, cu excepţia aproximativă a anului‐model 2015.
În plus, frânele – inclusiv frâna de mână şi discurile – îşi fac treaba cum se cuvine, iar amortizoarele rezistă chiar şi după mulţi kilometri parcurşi. Istoria DACIA Sandero, pe scurt: versiunea iniţială a apărut în 2008, iar de atunci şi‐a câştigat renumele de cea mai accesibilă maşină nouă din Germania.
Deşi hatchback cu cinci uşi rămâne configuraţia standard, eu găsesc varianta Stepway cu gardă la sol mai ridicată şi look off‐road o alegere mai îndrăzneaţă pentru cei cu spirit aventurier. Spaţiul interior generos şi bancheta spate rabatabilă împart acelaşi merit de versatilitate, iar portbagajul evoluează de la 320‐1.200 litri la generaţia a doua, la 328‐1.108 litri în generaţia a treia, conform măsurătorilor ADAC.
DACIA Sandero a oferit de‐a lungul timpului o gamă variată de motorizări: de la benzinare de 73 CP până la 110 CP, diesel de 90‐95 CP şi GPL de 72‐101 CP. În special motoarele pe trei cilindri de la facelift‐ul din 2017 şi cele de pe Sandero III merită semnalate pentru echilibrul dintre performanţă şi consum – dar şi aici recomand o atenţie suplimentară la reviziile periodice, pentru a evita problemele cu conductele de frână şi posibilele scurgeri de ulei.
DACIA Sandero o vad ca pe o victorie a accesibilităţii cu un potenţial de îmbunătăţire pe măsură ce avansăm spre generaţiile viitoare. Dacă puneţi preţ pe buget şi căutaţi o maşină practică, Sandero vine cu propuneri convingătoare – însă nu uitaţi să verificaţi atent istoricul ITP şi punctele slabe semnalate de TÜV înainte de a vă decide.
This post was last modified on iun. 20, 2025, 11:43 AM 11:43