Facebook arata cat de departe este dispusa sa mearga pentru a obtine ceea ce isi doreste, astfel ca Mark Zuckerberg s-a gandit ca n-ar fi o idee rea daca si-ar antrena inteligenta artificiala pe pozele private ale utilizatorilor aplicatiilor pentru iPhone si Android.
Facebook a implementat in cea mai recenta actualizare a aplicatiilor sale o functie care le ofera utilizatorilor de pe iOS si Android posibilitatea de a opta pentru „procesarea in cloud” a imaginilor si clipurilor din albumul foto, in schimbul unor „idei creative” la crearea postarilor.
Pentru a beneficia de noua functie Facebook, utilizatorii trebuie sa acceseze setarile aplicatiei si sa atinga butonul „Permite”. Prin aceasta actiune ei confirma acceptarea Termenilor si conditiilor de utilizare a inteligentei artificiale ai Meta.
Odata consimtiti, utilizatorii permit retelei sociale sa analizeze atat caracteristicile media, cat si trasaturile faciale, pentru a genera sugestii de continut personalizat. Meta subliniaza in termeni ca are dreptul de a pastra si utiliza toate informatiile partajate de cei care si-au dat acordul, in scopul imbunatatirii recomandarilor oferite in aplicatia Facebook.
Unii utilizatori au observat in setari o optiune suplimentara care solicita permisiunea de a primi „sugestii pentru albumul camerei atunci cand navigheaza pe Facebook”. Atunci cand aceasta optiune este activata, aplicatia va afisa din cand in cand fotografii si videoclipuri din albumul telefonului ca sugestii noi de partajare. Facebook precizeaza ca, pentru aceste recomandari, vor fi folosite date de baza precum momentul exact al capturii si videoclipurile marcate ca favorite in galerie.
Mai departe, Meta ofera o optiune si mai intruziva, conceputa pentru a livra „idei creative personalizate, cum ar fi momente importante din calatorii si colaje”.
Pentru acest nivel de personalizare, Facebook solicita permisiunea de a selecta automat fisiere media din albumul foto si de a le incarca in cloud-ul companiei in mod continuu. Ulterior, sistemul AI va alege fisierele pe baza unor criterii precum ora si locatia realizarii fotografiilor, tematici si prezenta anumitor persoane sau obiecte.
Gigantul social sustine ca aceste sugestii vor fi vizibile exclusiv utilizatorului, cu optiunea de a le partaja daca isi doreste. „Exploram modalitati de a facilita partajarea continutului pentru oamenii de pe Facebook, testand sugestii de continut gata de partajare si selectat din albumul foto al unei persoane.
Aceste sugestii sunt doar optionale si sunt afisate doar tie – cu exceptia cazului in care te decizi sa le partajezi – si pot fi dezactivate oricand. Fisierele media din albumul foto pot fi utilizate pentru a imbunatati aceste sugestii, dar nu sunt folosite pentru a imbunatati modelele de inteligenta artificiala in acest test”, a declarat Facebook intr-un comunicat adresat utilizatorilor.
Prin aceasta miscare, Facebook isi propune sa ramana competitiv in peisajul retelelor sociale si sa ofere o experienta de postare mai atractiva, bazata pe tehnici avansate de inteligenta artificiala, insa ridica discutii privind confidentialitatea datelor personale.
This post was last modified on iul. 1, 2025, 6:00 PM 18:00