DACIA Sandero 2026 a atras atenția pasionaților de automobile încă de la apariția primelor imagini cu mașina testată pe drumurile publice, grație camuflajului discret și detaliilor care prevestesc un facelift binevenit. După aproape trei ani de la debutul actualei generații, modelul subcompact de la DACIA se pregătește pentru o reîmprospătare la mijlocul ciclului de viață, programată pentru sfârșitul lui 2025, când va fi lansat ca model 2026.
DACIA Sandero 2026 a fost surprins iar pe drumurile publice săptămâna trecută, cu mai puține folii decorative ca niciodată, semn că debutul oficial este iminent. Noua identitate vizuală împrumută elemente de la frații săi mai mari, Duster și Bigster, ambele construite pe platforma modulară CMF-B.
Această arhitectură înlocuiește vechile platforme B0 și M0 și permite integrarea unor proporții mai robuste și a unor inserții de tip mesh pe grilele frontale. Farurile redesenate, inspirate de prototipurile Jogger facelift, adaugă o semnătură luminoasă distinctă, iar stopurile, cu linii clare, completează un pachet estetic modernizat.
Habitaclu cu tehnologie îmbunătățită
DACIA Sandero 2026 sub camuflajul de pe bordul superior dezvăluie un ecran tactil semnificativ mărit, sugerând un nou sistem de infotainment pentru mașină. În prezent, modelele din 2025 vin echipate standard cu unitatea Media Display de 8 inci, care oferă integrare iOS și Android, conectivitate Bluetooth și patru difuzoare.
Opțional, sistemul Media Nav adaugă două difuzoare suplimentare, radio DAB și navigație prin satelit. Având în vedere dimensiunile afișajului de pe Duster și Bigster – 10,1 inci –, este probabil ca și Sandero facelift să beneficieze de acest ecran generos, îmbunătățind experiența la bord și justificând ușoare revizuiri ale materialelor și ale comenzilor interioare.
Motorizări și prețuri pentru piața românească
Pentru piața din România, cel mai accesibil DACIA Sandero 2026 ar putea porni de la același prag de 12.650 de euro, preț la care echipează fie motorul ECO-G 100, fie motorul TCe 90 cu trei cilindri turbo.
Din oferta actuală, doar TCe 90 poate fi cuplat la o transmisie automată cu variație continuă (CVT). Însă, pe măsură ce Dacia introduce versiuni hibride pentru Jogger, Duster și Bigster, nu este exclusă nici lansarea unei motorizări hibrid pentru noul Sandero.
Presiunile generate de reglementările Euro 7, care vor intra în vigoare în anii următori, ar putea grăbi adoptarea tehnologiilor cu emisii reduse la nivelul întregii game.
Iluminare și detalii de finisare
DACIA Sandero 2026 are noi faruri care aduc un plus de personalitate segmentului subcompact, cu lumini de zi integrate și o semnătură LED atât în față, cât și în spate.
Bara de protecție frontală a fost reproiectată, cu două grile de dimensiuni diferite: una superioară, mai îngustă, și una inferioară, mai generoasă, ambele acoperite cu un model de plasă modern. Retragându-se din spatele camuflajului, aceste elemente vor contribui la un look reinventat, menit să facă față concurenței acerbe.
Pe baza înmatriculărilor din 2024, Renault Clio rămâne cel mai mare rival al lui Sandero în Europa, cu 216.317 unități vândute anul trecut. Totuși, prin adaptarea la noile cerințe tehnologice și de emisii, precum și prin actualizarea designului și a echipamentelor, DACIA Sandero 2026 are șansa de a-și consolida poziția unui lider al accesibilității și al fiabilității. Modelele facelift promit să ofere un raport calitate-preț și mai atractiv, un atu crucial într-un segment în care fiecare euro contează.
În așteptarea lansării oficiale, publicul și dealerii DACIA pot anticipa un Sandero 2026 care păstrează elementele de simplitate și funcționalitate specifice mărcii, dar le îmbracă într-o formă mai actuală și mai conectată la nevoile șoferilor moderni. Cu o estetice aliniată la modelele de succes ale mărcii și cu motorizări adaptate viitoarelor standarde de mediu, viitoarea generație Sandero se pregătește să scrie un nou capitol în istoria accesibilității auto.
This post was last modified on iul. 2, 2025, 8:03 PM 20:03