X

Informarea Analizei Ministerului Educatiei de ULTIMA ORA Vizand Elevii Scolilor din Toata Romania

Ministerul Educatiei, Daniel David, a facut astazi publice o serie de informatii extrem de importante pentru scolile din toata Romania cu rezultatele inregistrate in sesiunea iunie 2025 a Evaluarii Nationale pentru clasa a VIII-a, o etapa esentiala in parcursul scolar al elevilor.

Ministerul Educatiei afirma in mod oficial faptul ca, in baza  datelor inregistrate, examenul a inregistrat o rata de participare de 95,6%, seminificativ apropiata de valorile consemnate in ultimii cinci ani, ceea ce este o veste interesanta pentru invatamantul romanesc.

In total, din cei 159.229 de absolventi inscrisi, 152.233 au sustinut probele scrise, iar 126.495 dintre acestia (83,1%) au obtinut media generala cel putin cinci. In plus, 75 de elevi au reusit performanta extraordinara de a incheia examenul cu media zece, demonstrand dedicare si un nivel academic deosebit.

„Cu ocazia anuntarii rezultatelor la Evaluarea Nationala le spunem felicitari tuturor elevilor care au muncit, profesorilor care i-au ghidat si parintilor care au fost mereu alaturi de ei!”, a subliniat ministrul Educatiei, Daniel David, in cadrul declaratiei de presa.

Ministerul Educatiei afirma ca, pe discipline, rezultatele au fost urmatoarele: la Limba si literatura romana, 131.849 de candidati (86,4%) au reusit sa obtina note de trecere, iar 474 dintre lucrari au fost evaluate cu zece. Proba de Matematica a inregistrat 116.251 de elevi (76,3%) promovati, iar 919 au primit nota maxima.

Elevii care au sustinut proba de Limba si literatura materna – o categorie care include majoritar comunitatile nationale, maghiari, germani sau alte minoritati – au inregistrat un procent de promovabilitate de 92,3%, adica 8.361 de candidati, dintre care 130 au fost notati cu zece.

Daniel David explica si ca, comparativ cu anii anteriori, ponderea elevilor cu medii sub cinci a scazut usor: 16,9% dintre candidati (25.738 de elevi) nu au intrunit pragul minim, fata de 25,5% in 2024, 23,8% in 2023 si 17,7% in 2022. De asemenea, trei lucrari au fost notate cu unu, ca urmare a eliminarii candidatilor pentru frauda sau tentativa de frauda, conform metodologiei in vigoare.

Rezultatele initiale au fost publicate incepand cu ora 12:00 pe site-ul oficial al Evaluarii Nationale, pe paginile inspectoratelor scolare judetene si in centrele de examen, fiecare elev avand acces la propria nota prin intermediul codului unic primit la inscriere. Procesul de afisare respecta prevederile Regulamentului general privind protectia datelor personale (GDPR), garantand confidentialitatea parcursului fiecarui candidat.

Ministerul Educatiei spune ca elevii care doresc sa isi vizualizeze lucrarile scrise o pot face astazi, intre orele 14:00 si 18:00, iar in aceeasi perioada pot depune contestatii, procedura care continua si in zilele de 4 si 5 iulie. Vizualizarea lucrarilor se face in prezenta unui parinte sau reprezentant legal, iar depunerea contestatiilor nu este conditionata de aceasta vizualizare.

In cazul in care un candidat opta pentru reevaluarea unei note, este obligatorie semnarea unei declaratii-tip prin care acesta si parintele isi manifesta acordul ca rezultatul final poate sa difere, fie in sensul cresterii, fie al descresterii notei initiale.

Daniel David, pentru cei care trec printr-un sentiment de tristete sau dezamagire, a transmis un mesaj incurajator: „Un rezultat nu defineste cine esti sau ce poti deveni. Valoarea voastra e mult mai mare decat o nota, fie aceasta si la Evaluarea Nationala.” Aceste cuvinte urmaresc sa reduca presiunea resimtita de elevi si sa reafirme importanta sustinerii din partea familiei si a cadrelor didactice.

Rezultatele finale, dupa solutionarea contestatiilor, vor fi publicate joi, 10 iulie. Pana atunci, elevii si familiile lor sunt indemnate sa consulte dosarul de presa disponibil in format PDF, care contine toate detaliile privind procedura de afisare a rezultatelor initiale.

Redactia iDevice.ro

This post was last modified on iul. 3, 2025, 5:21 PM 17:21

Disqus Comments Loading...