X

E.ON: Soluția Oficială de ULTIMĂ ORĂ Adusă în Atenția Clienților din România

E.ON știe foarte bine care sunt cele mai mari probleme cu care se confruntă clienții săi din toată România, iar una dintre ele este legată, desigur, de facturile pe care le primesc lunar, astfel că propune o abordare simplă pentru a elimina surprizele neplăcute de la sfârşit de sezon şi pentru a-ţi oferi control asupra valorii facturilor de energie: factura de estimare.

E.ON spune că prin planificarea atentă a consumului de electricitate şi gaz, poţi evita situaţiile frecvente în care la regularizare descoperi fie o sumă semnificativ mai mare de plată decât te aştepţi, fie, dimpotrivă, un sold negativ care indică faptul că ai plătit în exces.

E.ON afirmă că valoarea oricărei facturi se calculează în primul rând ca produs între consum şi preţul contractual, însă aceasta include şi costuri adiţionale obligatorii, stabilite de autorităţile de reglementare ANRE. Deşi elementele de cost suplimentar sunt fixe, componenta principală – consumul – poate fi estimată de tine pentru fiecare lună, astfel încât să ţii sub control suma totală de plătit pe parcursul unui an.

În mod normal, operatorul de distribuţie este obligat să efectueze lecturi trimestriale ale contorului, iar în urma acestora primeşti factura de regularizare, care reflectă consumul real din ultimele trei luni. Însă atunci când nu transmiţi autocitirea sau nu se poate face citirea de către operator, E.ON apelează la factura de estimare.

Factura estimare ajută la reducerea costurilor în România

Acest mecanism presupune facturarea pe baza istoricului de consum pe ultimele 12 luni sau după cantităţile pe care tu însuţi le setezi în convenţia de consum. Autocitirea lunar te ajută să facturezi exact energia consumată, însă dacă ai un program încărcat sau uiţi să transmiţi indexul, factura de estimare intră în acţiune automat.

În aceste situaţii, dacă valorile istorice nu reflectă fidel realitatea consumului tău – de exemplu, dacă ai fost plecat mai multe săptămâni sau ai folosit mai mult aparate electrice decât de obicei – poţi ajunge fie la majorări semnificative la regularizare, fie la returnarea banilor în urma unei regularizări negative.

Pentru a evita disconfortul generat de facturile de regularizare, E.ON îţi pune la dispoziţie convenţia de consum. Prin completarea acesteia, stabileşti lunar cantităţile estimate de electricitate şi gaz de care vei avea nevoie. În lunile în care nu transmiţi indexul sau nu se poate efectua citirea contorului, factura va fi calculată exact pe baza valorilor din convenţie, fără variaţii neaşteptate.

Mai mult, convenţia de consum îţi oferă flexibilitate pentru situaţii de consum sezonier. Dacă locuinţa ta nu este utilizată în mod constant – de exemplu, pleci la casa de vacanţă pe timpul verii – poţi seta consum zero pentru lunile respective. Astfel, vei primi facturi de regularizare cu valoare apropiată de zero, deoarece nu ai indicat consum.

Prin planificare şi utilizarea convenţiei de consum E.ON, îţi construieşti propriul „buget energetic”, adaptat stilului tău de viaţă şi nevoilor din fiecare lună. În loc să reacţionezi surprins la un avans de plată sau la o regularizare negativă, poţi anticipa şi chiar echilibra plăţile astfel încât să nu mai existe dezechilibre financiare la sfârşitul trimestrului.

Cheia unei facturi predictibile este autocitirea responsabilă şi estimarea realistă a consumului. E.ON îţi oferă instrumentele necesare: platforma online pentru transmiterea indexului, secţiunea dedicată convenţiei de consum şi suportul echipei de asistenţă clienţi. Astfel, indiferent de preţul de facturare sau de condiţiile de consum, ai certitudinea că vei plăti doar pentru energia pe care o estimezi şi o utilizezi, fără surprize la regularizare.

Editorii iDevice.ro

Disqus Comments Loading...