BRD Romania lanseaza un avertisment important clientilor sai, iar asta in contextul in care banca vine cu o cerere extrem de importanta pentru toata lumea. Frauda telefonica de tip spoofing incepe adesea cu mesajul „Buna ziua, suntem de la banca. Tocmai am depistat o tentativa de frauda in numele dvs. Dar nu va faceti griji, va putem ajuta.” Scenariul pare oficial si poate induce in eroare chiar persoanele atent informate.
BRD Romania a firma ca vocea de la capatul firului si mesajul afisat pe ecran ar putea parea realiste. Escrocii folosesc numere de telefon si identitate vocala preluate de la institutii serioase. Acest procedeu amplifica efectul de autenticitate si convinge potentialele victime ca solicita ajutorul autoritatilor bancare sau de reglementare.
Dupa contactul initial, urmeaza propunerea de „securizare” a conturilor. Interlocutorul te indeamna sa efectuezi operatiuni bancare complexe, inclusiv transferuri sau depuneri pe un aparat crypto ATM. In cadrul acestei etape, ti se furnizeaza un cod QR prin care ai crede ca trimiti banii catre contul tau securizat.
In realitate, fondurile ajung direct in portofelul escrocilor. Specialistii BRD Romania avertizeaza ca, dupa transmiterea banilor, sansele de recuperare sunt minime. Victimele realizeaza prea tarziu ca au fost manipulate si ca insistentele apelantilor au urmarit doar sustragerea rapida a sumelor de bani.
BRD Romania subliniaza ca nicio banca sau autoritate, fie ca este vorba despre Politia Romana sau Banca Nationala a Romaniei, nu va solicita niciodata depuneri de numerar in portofele crypto. Institutiile bancare reale folosesc proceduri de autentificare standard si nu ameninta clientii cu blocarea conturilor fara verificari suplimentare sigure.
Pentru a se proteja, clientii BRD Romania sunt indemnati sa nu actioneze sub presiunea amenintarilor si sa verifice orice solicitare telefonica prin apelarea directa a numarului oficial al bancii. O simpla confirmare a informatiilor poate preveni pierderi majore si poate limita raspandirea acestor tactici frauduloase.
BRD Romania reafirma ca ofera suport clientilor afectati si pune la dispozitie pe site-ul oficial informatii despre masurile de siguranta si prevenire a fraudei.
Daca aveti indoieli cu privire la autenticitatea unei comunicari telefonice sau online, opriti imediat interactiunea si sunati direct la linia de asistenta BRD Romania. Vigilenta si comunicarea eficienta pot face diferenta intre siguranta financiara si victimele unei escrocherii sofisticate.