E.ON explica pe intelesul tuturor ce ai de facut cand ajungi acasa si constati ca nu mai ai lumina sau gaz. In mod obisnuit, apasam un intrerupator ori rotim un robinet si ne asteptam ca totul sa functioneze, un reflex pe care il luam de-a gata. Cand alimentarea se opreste, disconfortul apare imediat si nelinistea creste. Compania subliniaza insa ca situatia poate fi gestionata corect daca urmezi, pe rand, pasii potriviti.
E.ON afirmă că primul pas este verificarea unei posibile intreruperi programate. Distribuitorii de energie anunta frecvent lucrari de mentenanta sau reparatii in retea, iar acestea presupun opriri temporare ale furnizarii. Cum afli rapid daca esti afectat?
Suni la Operatorul de Distributie, numarul de telefon fiind trecut pe factura de consum, sau intri pe site-ul Distribuitorului, unde gasesti publicate listele cu judete, localitati, strazi si intervale orare in care alimentarea este oprita. Daca nu apare numele strazii tale si nu exista o astfel de programare, treci la etapa urmatoare.
E.ON explică și că al doilea pas tine de platile curente. Daca ai intarziat cu plata facturilor, furnizorul poate solicita deconectarea locului de consum la 15 zile de la scadenta. Dupa expirarea termenului de plata, care poate fi de 15 sau 30 de zile, in functie de contract, se aplica penalitati pana la momentul achitarii.
Cu 15 zile inainte de deconectare, furnizorul trimite un preaviz ce include sumele restante si termenul limita pana la care poti plati. Mesajul E.ON este clar: fii atent la scadente si la notificarile primite, pentru a evita intreruperea.
E.ON recomandă ca pentru a rămâne informat să folosim unui cont de client online. Daca esti clientul companiei, E.ON Myline iti permite sa vezi rapid ce se intampla cu locul de consum si sa urmaresti situatia facturilor. In plus, este util sa te abonezi la notificarile furnizorului pe e-mail si/sau SMS si sa te asiguri ca numarul de telefon si adresa de e-mail sunt actualizate.
Unii furnizori trimit si SMS-uri inainte de deconectare, dar nu te baza doar pe acestea: inregistrarea unei plati poate dura intre 2 si 4 zile, interval in care deconectarea tot poate avea loc daca exista restante. Solutia sigura este plata la timp.
Daca ai fost deja deconectat, urmeaza procesul de reconectare, care nu este instantaneu si presupune colaborarea dintre tine, furnizor si operatorul de distributie. Pentru energie electrica, E.ON indica urmatoarele etape: achitarea integrala a sumei mentionate in preaviz; plata taxei de deconectare/reconectare stabilite de Distribuitor; depunerea unei garantii egale cu consumul mediu pe trei luni, daca ai mai fost deconectat in ultimul an; solicitarea reconectarii la furnizor, de obicei telefonic. Conform explicatiilor, Distribuitorul reia furnizarea in maximum doua zile lucratoare.
Pentru gaze naturale, traseul este asemanator, insa include si o cerinta tehnica obligatorie. Dupa plata integrala a restantelor si a taxei de reconectare stabilite de Distribuitor, trebuie sa te asiguri ca verificarea sau revizia tehnica periodica a instalatiei este efectuata.
Daca nu este la zi, lucrarile trebuie facute inainte de reconectare de o firma autorizata, lista putand fi consultata pe site-ul ANRE. Daca ai fost deconectat in ultimul an, furnizorul poate cere o garantie echivalenta consumului mediu pe trei luni. Reconectarea se solicita la furnizor, de regula telefonic, iar Distribuitorul reia furnizarea in maximum o zi lucratoare.
E.ON este o companie pragmatica: energia din casa nu trebuie tratata ca o certitudine, ci administrata responsabil. Verificarea intreruperilor programate, disciplina la plata si folosirea instrumentelor digitale precum E.ON Myline reduc riscul deconectarii si scurteaza drumul pana la reluarea alimentarii. Urmand acesti pasi, revii mai repede la normal.
This post was last modified on aug. 10, 2025, 12:56 PM 12:56