Volkswagen pregateste o schimbare notabila in modul in care vinde performanta pentru modelele sale electrice. Conform dezvaluirilor recente, constructorul va solicita clientilor o taxa suplimentara pentru a debloca puterea maxima a versiunilor ID 3 Pro si ID 3 Pro S. Suma anuntata este de 20 de euro pe luna pentru accesul la cei 228 CP (170 kW), o cifra care depaseste nivelul standard listat in prezent in configurator.
Ambele configuratii erau afisate cu 150 kW, echivalentul a 201 cai putere, iar documentatia indica explicit faptul ca proprietarii pot ajunge la capacitatea completa doar printr-un „upgrade optional de putere contra cost”. In practica, Volkswagen le ofera cumparatorilor doua cai: fie achita abonamentul lunar, caz in care masina revine la setarea inferioara la revanzare, fie platesc o taxa unica de 900 de euro, care ramane asociata vehiculului pe toata durata de viata.
Un purtator de cuvant Volkswagen a subliniat ca oferirea unei doze suplimentare de putere „nu este nimic nou”. Argumentul oficial este ca un client interesat de o „experienta de condus mai sportiva” poate opta pentru ea fara a se angaja din start la un model mai scump. In esenta, producatorul transforma o parte din performanta intr-o optiune software, livrata si gestionata la distanta.
Volkswagen nu este singur in aceasta directie. Exista deja programe similare in industrie, precum Polestar Engineered Optimization, care imbunatateste livrarea de putere pentru modelele Polestar si Volvo printr-o actualizare ce „remapeaza” motorul, modifica raspunsul pedalei de acceleratie si accelereaza schimbarea treptelor automate, fara a afecta garantia producatorului.
In paralel, tot mai multe imbunatatiri sunt disponibile astazi prin simple actualizari over-the-air, iar Tesla taxeaza separat accesul la moduri de conducere foarte avansate, in timp ce Polestar ofera upgrade-uri de performanta pentru Polestar 2.
BMW a fost criticata cand a cerut costuri suplimentare pentru scaune incalzite, desi compania a sustinut ca astfel clientii platesc doar atunci cand au nevoie, de pilda iarna.
In timp ce deblocarea „la cerere” a catorva cai putere poate parea atractiva, o parte dintre cumparatori privesc cu retinere taxele recurente pentru functii care anterior erau standard sau se plateau o singura data.
Mai mult, preturile mici lunare pot depasi in timp pretul unui pachet optional platit direct, iar stilul incremental „tip Netflix” risca sa faca automobilismul mai scump decat ar trebui. Pe acest fundal, strategia Volkswagen va ramane sub lupa consumatorilor si a pietei.
This post was last modified on aug. 19, 2025, 11:54 PM 23:54