X

AMENINTAREA pe care BANCA Transilvania ne-o Aduce in Atentie si care Reprezinta un Pericol Real

BANCA Transilvania, grupul financiar din Romania de care depind 4 milioane de clienti in fiecare zi pentru a se bucura de servicii bancare, atrage atentia ca inselatoriile in banking devin tot mai complexe si mai dificil de recunoscut de catre romanii care ajung sa devina victime sigure.

BANCA Transilvania spune ca desi mesajele par sa vina din partea unei institutii financiare sau chiar a bancii, in realitate ele sunt concepute de infractori pentru a pacali si exploata victimele. Banca transmite ca obiectivul acestor fraude ramane neschimbat: obtinerea de date personale si financiare sau convingerea clientilor sa transfere bani.

Cum iti poti proteja conturile si tranzactiile

BANCA Transilvania recomanda clientilor sa analizeze cu atentie fiecare mesaj sau apel primit, chiar daca aparent provine din partea bancii. O metoda sigura este verificarea periodica a conturilor si a tranzactiilor prin aplicatiile BT Pay, destinata persoanelor fizice, si BT Go, destinata companiilor.

Totodata, banca incurajeaza investitia de timp in educatia privind siguranta online, oferind resurse utile precum “Tipuri de fraude”, “Siguranta online” si “Stai un pic inainte de click”.

Semnale clare ca ai de-a face cu o frauda

BANCA Transilvania subliniaza ca nu va solicita niciodata actiuni de tipul descarcarii unei aplicatii de control de la distanta, completarea unor date personale sau transferuri de bani intr-un cont indicat prin telefon sau email. De asemenea, banca nu cere informatii legate de user, parola, detaliile cardurilor sau descarcarea unor fisiere online.

Alte semnale clare de frauda sunt mesajele care promit “deblocarea” contului prin accesarea unui link, solicitari de actiune imediata pentru “rezolvarea” unor probleme sau ghidaje telefonice pentru aprobarea unui credit pe care clientul nu l-a solicitat. Totodata, infractorii pot incerca sa convinga victimele sa deschida un cont bancar nou pentru a primi asa-zise dividende din investitii, metoda identificata ca fiind in crestere.

BANCA Transilvania insista pe educatie si vigilenta

Potrivit bancii, singura modalitate prin care clientii se pot proteja eficient este combinatia dintre vigilenta si informare permanenta. BANCA Transilvania aminteste ca nicio institutie serioasa nu va solicita date sensibile prin SMS, WhatsApp, email sau retele sociale si ca fiecare persoana trebuie sa ramana atenta in fata ofertelor care par prea bune pentru a fi adevarate.

Prin campaniile sale de educatie digitala si instrumentele puse la dispozitie, BANCA Transilvania transmite ca doreste sa reduca expunerea clientilor la riscurile online si sa limiteze pierderile cauzate de fraudele in crestere.

This post was last modified on sept. 6, 2025, 12:19 PM 12:19

Disqus Comments Loading...