X

Problema din Romania pe care BANCA Transilvania o aduce in ATENTIA Tuturor Oamenilor

BANCA Transilvania readuce in atentie o tema esentiala pentru bankingul modern, legatura directa dintre siguranta online si incluziunea financiara. Fara masuri solide de protectie impotriva fraudelor, extinderea accesului la servicii bancare devine riscanta.

BANCA Transilvania afirma ca, in acelasi timp, daca incluziunea financiara ramane limitata, principiile de siguranta online ajung doar la cei deja obisnuiti cu bankingul, in special cu #bankingladistanta.

BANCA Transilvania explica termenii simplu, siguranta online inseamna protectie activa pentru conturi, carduri si aplicatii, iar incluziunea financiara presupune ca orice persoana sa poata folosi solutii de baza pentru plati, depuneri si retrageri. In contextul digitalizarii serviciilor, combinatia dintre acces si protectie devine vitala.

Cum sta Romania, potrivit datelor citate de BANCA Transilvania

BANCA Transilvania trimite la cercetarea „Sistemul bancar in perceptia romanilor: creditarea si incluziunea financiara a romanilor (2024)”, realizata de IRES pentru Asociatia Romana a Bancilor, pe un esantion de peste 1.300 de persoane.

Conform acestor cifre, gradul de incluziune financiara in randul adultilor a urcat la 71% in 2024, fata de 68% in 2023. Romania a facut progrese, insa diferentele raman vizibile intre mediul urban si cel rural, dar si intre generatii.

In acest cadru, tema sigurantei online capata o miza practica: cu cat mai multi romani folosesc conturi si aplicatii, cu atat standardele de protectie trebuie intarite si intelese.

Diferente sociale si geografice relevante

BANCA Transilvania spune ca studiul arata ca 97% dintre persoanele cu educatie superioara au cel putin un cont curent. In mediul urban, 82% dintre adulti utilizeaza produse si servicii bancare, comparativ cu 60% in mediul rural.

Cea mai mare pondere a celor fara conturi curente se regaseste in randul persoanelor cu educatie scazuta, venituri reduse si varsta de peste 65 de ani. Chiar si in conditiile in care contul curent poate fi gratuit – cum este, de exemplu, cazul BANCA Transilvania – barierele sociale si economice raman puternice.

De ce raman unii romani in afara sistemului

Motivele invocate sunt clare: 37% spun ca au venituri prea mici, 20% sunt platiti in numerar, iar 18% prefera platile in numerar. Fara extinderea accesului si fara normalizarea platilor digitale, riscurile se concentreaza in segmente vulnerabile, iar beneficiile sigurantei online nu ajung la toti.

BANCA Transilvania transmite ca incluziunea financiara este un indicator cheie al progresului social si economic si ca merge mana in mana cu siguranta online, vorbind despre prosperitate, echitate si rezilienta.

This post was last modified on sept. 11, 2025, 1:01 PM 13:01

Disqus Comments Loading...