X

Semnal de Alarma Tras de BCR Romania pentru Siguranta Clientilor Romani

BCR Romania, una dintre bancile principale care activeaza la nivelul intregii tari in momentul de fata, este obligata sa emita o noua avertizare pentru clienti cu privire la tentativele de frauda in care apelantii se prezinta drept politisti sau angajati ai bancii si solicita date personale sau ale cardului.

BCR Romania transmite o avertizare pe baza experientelor reale ale clientilor care au trecut prin aceasta situatie si subliniaza ca orice fel de cereri precum cea de mai jos reprezinta 100% o tentativa de frauda. Nicio institutie nu va presa telefonic un client pentru a obtine coduri, date de card sau pentru a-l determina sa actioneze urgent.

Recomandarea bancii este clara: ramai calm, nu oferi nicio informatie si inchide apelul. Dupa aceea, suna tu la numarul oficial al bancii sau la politia locala pentru a verifica situatia. BCR Romania precizeaza ca nicio institutie nu te va contacta pentru a solicita coduri sau alte date sensibile si ca orice presiune la telefon trebuie tratata ca un semn de alarma.

Semnal de Alarma Tras de BCR Romania pentru Siguranta Clientilor Romani

Exista in prezent o serie de metode folosite de diversi indivizi pentru a pacali si sustrage sume mari de bani sau alte foloase materiale de la persoanele increzatoare. Scopul acestor tehnici este obtinerea informatiilor care permit efectuarea de plati neautorizate sau transferuri. Prin urmare, vigilenta si confirmarea informatiilor prin canale oficiale raman esentiale pentru protectia financiara a clientilor.

Ce faci daca ai fost victima unei fraude cu cardul? Primul pas indicat de BCR Romania este blocarea urgenta a cardului prin aplicatia George. Urmatorul demers este informarea imediata a bancii despre incident. Printre masurile pe care le poate lua banca se numara blocarea imediata a cardului si/sau a aplicatiei de internet/mobile banking si initierea procedurii de contestare a tranzactiilor frauduloase, cunoscuta ca “refuz la plata”, in relatia cu banca beneficiarului platii.

Initierea procedurii de refuz la plata necesita implicarea clientului pagubit. Clientii pot fi invitati sa completeze in fata unui functionar bancar un formular tipizat sau pot transmite pe email formularul impreuna cu documentele doveditoare. BCR Romania directioneaza clientii catre informatiile detaliate disponibile pe pagina dedicata a bancii: https://www.bcr.ro/ro/persoane-fizice/informatii-utile/refuz-la-plata

Nu uita sa te adresezi autoritatilor pentru a depune o plangere penala, mai reaminteste banca. Masurile bancare si cele legale sunt complementare in demersul de identificare a responsabililor si, acolo unde este posibil, de recuperare a sumelor.

Consultarea paginii oficiale ofera lista documentelor si modul in care se completeaza formularul si trimite dovada. Pana la solutionarea cauzei, pastrarea comunicarii cu banca este importanta. BCR Romania subliniaza ca actiunea clientului in primele momente dupa frauda poate facilita demersurile bancare. Actuati prudent, verificati sursele, blocati cardul si contactati imediat banca si politia.

This post was last modified on sept. 18, 2025, 1:16 PM 13:16

Disqus Comments Loading...