BANCA Transilvania a anuntat demararea unei serii de masuri menite sa imbunatateasca accesibilitatea serviciilor sale pentru persoanele cu nevoi speciale – locomotorii, de auz si de vaz. Initiativa vizeaza atat optimizarea mediului digital, cat si adaptari fizice si de comunicare, in concordanta cu cerintele European Accessibility Act si ale autoritatilor nationale.
Optimizarea interfetei digitale si a aplicatiei BT Pay
BANCA Transilvania afirma pe website-ul sau ca utilizatorii pot accesa, in partea stanga-jos a paginii principale, instrumente dedicate care permit conversia textului in limbaj oral, marirea fonturilor si alte ajustari menite sa faciliteze navigarea.
BANCA Transilvania lucreaza in prezent la accesibilizarea a circa 50 de documente publicate pe site, la optimizarea aplicatiei BT Pay si la adaptarea site-urilor altor companii din Grupul BANCA Transilvania. Pentru a respecta noile standarde europene de accesibilizare digitala, Grupul BANCA Transilvania colaboreaza cu compania Accessi+.
Adaptari la nivelul sediilor si al ATM-urilor
BANCA Transilvania precizeaza ca doua sedii din Bucuresti sunt deja complet accesibilizate: Agentia BT Basarabia si Agentia BT Piata Amzei. Aceste locatii au fost dotate cu rampa de acces, birouri adaptate, bancomat amplasat la inaltime optima si covor tactil, facilitati utile pentru orientarea clientilor cu deficiente de vedere.
Implementarea adaptarii celorlalte unitati este in curs, iar masurile deja introduse includ trasee accesibile, usi cu deschidere usoara, spatii special amenajate si rampe fixe sau mobile pentru persoanele cu mobilitate redusa.
In peste 50 de sedii din tara, persoane cu deficiente de auz beneficiaza de acces la informatii prin limbaj mimico-gestual, gratie serviciului Voci pentru maini. Majoritatea bancomatelor BANCA Transilvania sunt accesibilizate pentru persoanele cu deficiente locomotorii, fiind amplasate la o inaltime adecvata sau prevazute cu rampa de acces. Pentru clientii cu deficiente de vedere au inceput implementarea solutiilor de asistenta audio (Audio Guidance) la ATM-uri.
Self-banking si suport la distanta
BANCA Transilvania pune la dispozitie optiuni de self-banking si canale de comunicare adaptate. Aplicatia BT Visual Help ofera suport vizual atunci cand o persoana apeleaza numarul 0264 308 000, fara a intra in convorbire cu un operator.
Asistentul virtual (chat BT) din BT Pay faciliteaza accesul rapid la informatii despre aplicatie, produse si servicii ale bancii, reducand necesitatea apelurilor vocale. Informatii pot fi solicitate si prin email. BANCA Transilvania asigura suport vocal si in scris in mai multe limbi: romana, engleza, maghiara si italiana.
Angajament pentru incluziune si parteneriate sociale
Grupul BANCA Transilvania defineste accesibilitatea ca un angajament care cuprinde serviciile, produsele si sediile, dar si sustinerea unor initiative sociale care promoveaza integrarea si egalitatea de sanse. BANCA Transilvania este membra a Camerei de Comert Romane pentru Diversitate, semnatara a Cartei Diversitatii si sustine proiecte precum AccessABILITY Expo 2025, O viata in culori pentru nevazatori, Dog Assist si Climb Again.
In plus, BANCA Transilvania mentioneaza ca a pornit colaborarea cu compania Accessi+ pentru a se asigura ca instrumentele digitale respecta standardele europene de accesibilitate. Aceasta cooperare include testari, validari si adaptari iterative ale interfetelor si documentelor, precum si instruirea echipelor implicate.
Clientii sunt invitati sa utilizeze noile facilitati si sa ofere feedback, astfel incat procesul sa se ajusteze in functie de nevoi reale. BANCA Transilvania subliniaza importanta parteneriatelor cu organizatii specializate pentru incluziune continua. Detalii suplimentare vor fi comunicate in perioada urmatoare.
This post was last modified on sept. 21, 2025, 1:16 PM 13:16