iPhone Air este un telefon care pare imposibil de subtire, iar asta deoarece Apple a reusit sa inghesuie intr-o carcasa de doar 5mm un intreg telefon, iar in mod surprinzator el nici macar nu se indoaie, dar cum a fost posibila aceasta realizare majora ?
iFixit a publicat astazi demontarea detaliata a iPhone Air, confirmand cateva dintre cele mai importante caracteristici ale celui mai subtire iPhone creat de Apple pana acum. Dispozitivul, prezentat de companie ca prima reproiectare majora in linia iPhone din ultimii ani, are o carcasa de doar 5,6 mm, iar inginerii au lucrat intens pentru a incadra toate componentele intr-o schema atipica.
Pentru a face loc unei baterii generoase si a mentine rigiditatea, Apple a proiectat un “platou” pentru camera. Placa logica a iPhone Air este partial pozitionata in interiorul proeminentei camerei, solutie care elibereaza spatiu pentru o baterie incorporata in metal si, in acelasi timp, reduce stresul de indoire asupra elementelor critice.
iFixit noteaza ca pozitionarea placii contribuie la protectie impotriva indoirii, desi testele independente arata ca rama din titan a telefonului este capabila sa reziste la greutati extrem de mari, de aproape 100 KG, faa sa se indoaie in vreun fel, ceva complet surprinzator.
Echipa iFixit a incercat sa testeze durabilitatea ramei fara componente si a observat ca aceasta nu se comporta la fel ca atunci cand telefonul este complet ansamblat. Rama s-a indoit usor in zone unde Apple a introdus spatii din plastic pentru a evita interferente celulare. Daca aceste puncte slabe vor produce probleme in utilizare ramane de vazut, dupa cum mentioneaza iFixit.
Secretele din spatele grosimii iPhone Air
Un element semnificativ dezvaluit de demontare este compatibilitatea intre bateria MagSafe conceputa de Apple si bateria din interiorul iPhone Air. iFixit a confirmat ca bateria MagSafe de 12,26 Wh poate fi scoasa din accesoriu si instalata intr-un iPhone Air fara probleme, sugerand o abordare modulara neasteptata pentru un telefon atat de subtire.
Desi aspectul exterior pare fragil, reparabilitatea iPhone Air este mai buna decat ar indica designul slim. Lipsa straturilor complexe faciliteaza accesul la componente, iar ecranul si sticla spate sunt prinse prin clipsare, permitand indepartarea fara distrugere. Pentru baterie, Apple foloseste un adeziv care poate fi relaxat cu curent electric de joasa tensiune, solutie introdusa anul trecut cu iPhone 16 si extinsa acum.
Portul USB-C a fost adaptat pentru carcasa, fiind imprimat 3D dintr-un aliaj de titan; acesta nu este la fel de rezistent la zgarieturi ca rama, dar ramane robust structural. Desi portul este lipit, el ramane modular si poate fi inlocuit daca este necesar.
Placa logica a iPhone Air gazduieste modemul C1X 5G, cipul de retea N1 si A19 Pro, toate proiectate de Apple. Acest pachet face din iPhone Air primul model care integreaza atat de multe cipuri Apple personalizate; in rest, modelele iPhone 17 folosesc A19 si N1, insa Air primeste C1X in locul unui modem Qualcomm.
iFixit a acordat un scor provizoriu de reparabilitate de 7 din 10, apreciind accesul la baterie, usurinta inlocuirii ecranului si eforturile Apple de a furniza piese si manuale si de a reduce restrictiile software.