Ideea lansarii unui iPhone pliabil exista de multa vreme si e posibil ca el sa fie lansat la sfârșitul anului viitor, însă detaliile despre design și strategie rămân limitate. Informațiile disponibile sugerează că noul iPhone pliabil ar putea semăna, estetic şi structural, cu două iPhone Air lipite unul de celălalt, o abordare care urmăreşte subţirimea şi eleganţa liniei Air.
Din punct de vedere al grosimii, o astfel de construcţie ar trebui să producă un dispozitiv relativ subţire, deşi există semne că ar putea fi mai gros decât rivalii săi. De exemplu, Pixel 10 Pro Fold are 10,8 mm, iar Galaxy Z Fold7 8,9 mm, în timp ce un iPhone Air are 5,6 mm. Sursele lui Ming-Chi Kuo indică faptul că, atunci când este desfăşurat, iPhone-ul pliabil ar putea surprinde printr-o grosime foarte redusă, posibil în jur de 4,5 mm, ceea ce ar reprezenta un avantaj clar în ceea ce priveşte ergonomia şi portabilitatea.
Pe partea financiară, aşteptările nu sunt la fel de optimiste: Gurman estimează că iPhone-ul pliabil va avea un preţ superior celui al Pixel Fold, pornind de la cel puţin 2.000 de dolari şi posibil chiar mai mult. Această poziţionare de preţ ar putea transforma iPhone pliabil într-un produs de nişă, destinat utilizatorilor dispuşi să plătească pentru inovaţie şi construcţie premium, dar şi un punct de reper pentru concurenţă.
Un argument important în favoarea designului inspirat de iPhone Air este durabilitatea. Chiar dacă telefoanele pliabile au înregistrat progrese în materie de rezistenţă, persistă îngrijorări privind comportamentul lor în utilizarea zilnică. Gurman menţionează că partea exterioară a carcasei pliabile va folosi titan, la fel ca modelul Air, material considerat robust de teste independente efectuate de JerryRigEverything şi iFixit. Alegerea titanului sugerează o orientare clară către durabilitate, tocmai pentru a atenua temerile legate de fiabilitatea mecanismelor pliabile.
Rămâne de văzut cum va îmbina Apple, în următorul model, estetica subţire a iPhone-ului cu constrângerile tehnice şi comerciale ale segmentului pliabil. Cert este însă că denumirea iPhone, aplicată unui format pliabil, va atrage atenţia industriei şi a consumatorilor deopotrivă. Adoptarea formatului pliabil sub marca iPhone ar putea redefini aşteptările privind designul premium, influenţa prioritățile concurenței și modelul de preț în segmentele de top global.
This post was last modified on sept. 22, 2025, 5:42 PM 17:42