X

Meta Îmbunătățește Tehnologia de Recunoaștere Facială din Europa

Meta intensifică lupta împotriva reclamelor frauduloase care folosesc imaginea vedetelor drept momeală, testând pe scară largă tehnologia de recunoaștere facială pentru a detecta și îndepărta rapid conținutul abuziv de pe platformele sale.

Compania subliniază că escrocii „sunt neobosiți și își dezvoltă continuu tacticile pentru a încerca să evite detectarea”, astfel că echipele se bazează pe „apărarea existentă testând noi modalități de a proteja oamenii și de a îngreuna înșelăciunea escrocilor”.

Potrivit Meta, recunoașterea facială este evaluată nu doar pentru identificarea reclamelor cu momeală pentru celebrități, ci și ca instrument de verificare a identității utilizatorilor care își recuperează accesul la conturi compromise.

„De asemenea, testăm această tehnologie ca mijloc prin care oamenii își pot verifica identitatea și pot recâștiga accesul la conturile compromise”, arată compania, care adaugă că soluția este extinsă pentru a combate conturile suspecte ce se dau drept persoane publice în UE, Marea Britanie și Coreea de Sud.

Meta anunță și o extindere a utilizării tehnologiei pe Instagram „în lunile următoare”, precum și începerea folosirii acesteia pentru a detecta și elimina escrocheriile cu momeală pentru celebrități în Coreea de Sud. Compania spune că urmărește constant rapoartele trimise de utilizatori pentru a măsura progresul și pentru a surprinde tacticile emergente.

„Aceste rapoarte nu numai că ne ajută să înțelegem ce reclame semnalează utilizatorii, dar ne oferă și informații despre orice tactici frauduloase emergente”, notează Meta.

Efectele ar fi deja vizibile. După o serie de inițiative introduse începând de anul trecut, inclusiv recunoașterea facială, „în prima jumătate a anului 2025, raportările utilizatorilor privind escrocheriile cu reclame ‘celebrities bait’, din totalul afișărilor de reclame, au scăzut cu 22% la nivel global”.

În paralel, sistemele automate ale Meta „devin mai eficiente în detectarea acestor escrocherii înainte ca acestea să ajungă la oameni”, iar extinderea tehnologiei „a dublat cu mult volumul de reclame ‘celebrities bait’ pe care am reușit să le detectăm și să le eliminăm în teste”.

Compania afirmă că aproape 500.000 de persoane publice sunt protejate în prezent împotriva utilizării abuzive a imaginii lor. Prin aceste măsuri, Meta mizează pe consolidarea încrederii utilizatorilor și pe reducerea vizibilă a fraudei publicitare, în timp ce pregătește extinderea tehnologiei în piețe-cheie și pe platforme precum Instagram.

Redactia iDevice.ro

This post was last modified on sept. 30, 2025, 1:53 PM 13:53

Disqus Comments Loading...