X

România: Milioane de Clienți CEC Bank Vizati de Informarea de ULTIMĂ ORĂ Emisă de Bancă

CEC Bank, una dintre principalele instituții financiare din toată țara la ora actuală, a decis că este momentul să anunțe în mod oficial o serie de rezultate solide pentru primul semestru din 2025, reafirmându-și obiectivul de instituție financiară responsabilă, aflată într-un amplu proces de transformare digitală și de consolidare a sprijinului pentru economia locală și comunități.

CEC Bank afirmă că în primele șase luni ale anului, a majorat activele nete cu 7,0%, până la 99,42 miliarde de lei, față de perioada similară a anului trecut. În același timp, banca a înregistrat o creștere de 12,8% a profitului net comparativ cu finele primului semestru din 2024. CEC Bank a continuat să susțină activ economia românească, acordând credite noi în valoare de 5,5 miliarde de lei în intervalul analizat.

CEC Bank: investiții consistente în digitalizare și organizare

CEC Bank spune că în S1 2025 au continuat investițiile majore în infrastructura digitală, în valoare de aproape 61 milioane de lei, cu scopul de a oferi clienților servicii rapide, sigure și accesibile.

Procesul de transformare, considerat de CEC Bank printre cele mai ample din sistemul bancar, a avansat în implementarea CRM, a noului Core Banking System și a platformelor conexe. Ca urmare a modernizării rețelei teritoriale și a flotei de ATM/MFM, investițiile totale au fost cu 42% mai mari față de aceeași perioadă a anului precedent, arată datele comunicate de instituție.

Utilizare sporită a canalelor digitale

CEC Bank semnalează o creștere accelerată a adopției canalelor digitale. Numărul produselor de creditare achiziționate de clienți prin CEC_IN, prin Internet & Mobile Banking și/sau prin fluxurile digitale din unități a avansat cu aproximativ 70% față de aceeași perioadă a anului anterior.

În paralel, vânzările online de pachete de cont curent au crescut cu circa 25%, iar actualizările de date efectuate de clienți prin CEC_IN și fluxurile digitale din unități au urcat cu aproximativ 150%. În semestrul întâi, banca a extins și Marketplace-ul CEC_IN, adăugând pachete cu produse de creditare, opțiuni de pre-aprobare financiară pentru creditele ipotecare și polițe de asigurare, inclusiv pentru călătorii sau asistență rutieră.

Siguranță sporită și inițiative de plăți inovatoare

În continuarea inițiativelor de digitalizare, platformele de online banking ale CEC Bank au integrat mecanisme suplimentare pentru protecția clienților împotriva atacurilor cibernetice și pentru creșterea siguranței tranzacționale, precum geolocalizarea și etape suplimentare de identificare. Banca menționează și susținerea unor proiecte importante la nivel național, între care implementarea RoPay, alternativă la plățile cu cardul bazată pe utilizarea codurilor QR.

Creditare pentru persoane fizice și companii, cu focus pe Agribusiness

CEC Bank arată că în primele șase luni ale anului 2025 au fost acordate peste 42.000 de credite noi, în valoare cumulată de aproximativ 5,5 miliarde de lei. Peste 37.000 de persoane fizice au beneficiat de finanțări de circa 2 miliarde de lei pentru investiții imobiliare și alte proiecte personale, volumul creditelor destinate acestui segment crescând cu 29,6% față de perioada similară din 2024.

Pentru clienții persoane juridice, creditele nou acordate au depășit 3,5 miliarde de lei, din care peste 500 milioane de lei au mers către companii nou intrate în portofoliu, banca urmărind atât susținerea proiectelor investiționale ale clienților existenți, cât și diversificarea portofoliului.

În segmentul Agribusiness, CEC Bank a lansat un flux digital de creditare pentru creditele APIA, integrat cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale și Agenția de Plăți și Intervenții pentru Agricultură, care reduce timpul de aprobare de la câteva zile la aproximativ 30 de minute. Anual, instituția acordă peste 6.000 de credite APIA.

This post was last modified on oct. 1, 2025, 8:27 PM 20:27

Disqus Comments Loading...