- DACIA anunta ca preturile nu vor creste semnificativ si raman „o obsesie”.
- Comenzile pentru Sandero, Logan si Jogger se deschid pana la sfarsitul anului.
- Noile 4×4 Duster si Bigster vor fi disponibile la comanda in acest an.
- Strategia „design-to-cost” si reducerea greutatii raman prioritare.
- Conceptul DACIA Hipster schiteaza „mobilitatea de maine”.
DACIA, prin directorul Mihai Bordeanu, a transmis un mesaj clar catre clienti, confirmand ca preturile nu vor creste, iar comenzile pentru modelele-cheie se deschid in scurt timp. „Am hotarat sa va aratam cate putin din toate… Sandero, Logan, Jogger, care vor veni foarte rapid sa deschidem comenzile pana la sfarsitul anului”, a spus Bordeanu.
DACIA a luat o decizie extrem de importanta, care totusi fixeaza o directie pragmatica, cu livrari rapide si acces la configurarea modelelor populare, fara presiunea unor scumpiri.
4×4 Duster si Bigster: comanda in acest an, calendarul intrarii in showroom-uri
DACIA, pe terenul 4×4, isi intareste portofoliul: „V-am aratat si noile 4×4 Duster – Bigster, care vor fi, la fel, disponibile la comanda in acest an”, a precizat Bordeanu.
In ceea ce priveste prezenta fizica, el a indicat orizontul operational: „iar in 2025 vor aparea in showroom-uri in primul trimestru din 2026, deci aici vorbim de viitor apropiat.” Planul decupeaza clar etapele: interes imediat, comanda rapida si vizibilitate in retea la inceputul lui 2026.
Hipster: preview de strategie si „mobilitatea accesibila” de maine
Pe langa modelele de serie, DACIA introduce un reper conceptual cu un nume memorabil: Hipster. „Ati vazut Dacia Hipster, un concept, un design exterior romanesc, design interior in colaborare cu Franta si o idee de mobilitate pentru maine, ceva inedit”, a explicat Bordeanu.
Scopul este setarea directiei viitoare: „Nu cred ca va asteptati neaparat la asa ceva, dar am vrut… sa va aratam cam incotro vrem sa ne indreptam cu Dacia.” Chiar daca este concept, „daca se vor crea conditii pentru productie, evident, Dacia va produce asa ceva.”
Preturi accesibile si „design-to-cost”: coloana vertebrala DACIA
DACIA ramane DACIA, directorul afirmand ca: „Nu vor fi modificari semnificative de preturi, vrem sa le mentinem… Preturile accesibile sunt pentru noi o obsesie”, a subliniat Bordeanu. Aceasta obsesie se traduce tehnic printr-o disciplina de inginerie: „De aici si strategia noastra design-to-cost… de a pune pe primul loc greutatea masinii inca de la inceput.” El adauga: „Nimic din ce ati vazut azi nu va iesi din schema asta.”
Contextul pietei si ce urmeaza pentru clienti
Mihai Bordeanu a comentat dinamica industriei: „Industria se schimba… la viteza foarte mare… preturile la masini crescut ingrozitor de mult, electrificarea are o viteza care poate nu e cea potrivita.”
In acest peisaj, DACIA testeaza acceptarea unei solutii echilibrate: „O sa vedem gradul de acceptare din partea clientilor nostri… daca asa ceva se va potrivi pentru piata auto de maine.”
Pentru 4×4, mesajul operational este concret: „Vor fi deschise comenzile pentru ambele modele 4×4, Duster si Bigster 150 G, acum, iar pentru 4×4 150 fara GPL, anul viitor.” Iar pentru preturi: „Inca nu avem preturi anuntate, dar sa va asteptati la preturi Dacia.”
DACIA tine cursul accesibilitatii si il transforma in strategie de produs: comenzi rapide, 4×4 la indemana si o viziune proaspata prin Hipster. Mesajul-cheie ramane neschimbat: raport calitate–pret optim, fara derapaje de cost. Daca vrei sa fii printre primii, urmareste calendarul si pregateste comanda: DACIA livreaza esentialul, la timpul potrivit.
This post was last modified on oct. 28, 2025, 1:54 PM 13:54