- Peste 19 milioane de lei salvati din fonduri europene.
- Campanie nationala de constientizare pentru gestionarea deseurilor.
- Trei teme cheie: prevenire, economie circulara, reducerea plasticului.
- Parteneriate intre autoritati, companii, HoReCa, retail, ONG-uri si scoli.
- Actiuni in toate cele 8 regiuni, cu identitate vizuala unitarata si platforma digitala.
Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, anunta o reusita financiara esentiala pentru Romania, peste 19 milioane de lei din fonduri europene, pe punctul de a fi pierduti, vor fi directionati catre o campanie nationala de constientizare privind gestionarea deseurilor.
Ministrul Mediului dezvaluie oficial urmatoarele: „Am reusit sa salvam peste 19 milioane de lei din fonduri europene care erau pe punctul de a fi pierduti. Inca de la inceputul mandatului mi-am asumat ca niciun leu european nu va fi irosit”.
Diana Buzoianu confirma ca solutia a fost identificata impreuna cu Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene: „Alaturi de Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene am gasit solutia pentru a fi accesati acesti bani. Le multumesc pentru acest efort comun!”
Buget estimat: peste 19 milioane lei, integral nerambursabili
Ministrul Mediului afirma ca aceasta campanie este finantata exclusiv din fonduri europene nerambursabile, fara niciun cost pentru bugetul de stat. „Acum, acesti bani vor finanta una dintre cele mai moderne campanii nationale dedicate constientizarii si schimbarii reale a modului in care gestionam deseurile in Romania”, subliniaza Ministrul Mediului.
Trei teme majore pentru schimbarea obiceiurilor
Initiativa se concentreaza pe trei directii clar definite:
- Prevenirea generarii deseurilor, cu accent pe compostarea individuala si reducerea risipei alimentare;
- Tranzitia catre economia circulara, prin reparare, reconditionare si reutilizare;
- Reducerea plasticului de unica folosinta, in acord cu Directiva (UE) 2019/904 (SUP).
Ministrul Mediului mizeaza pe schimbari concrete la nivelul consumului si al gestionarii deseurilor, de la gospodarii la mediul de afaceri.
Parteneriate pe toata lantul: de la autoritati la consumatori
Campania va construi punti de colaborare intre autoritati locale, companii, sectorul HoReCa, retail, ONG-uri, scoli, producatori si consumatori. Obiectivul este stimularea parteneriatelor si a initiativelor comune dedicate reducerii deseurilor si promovarii unui consum responsabil.
In plus, proiectul va facilita comunicarea si schimbul de bune practici, dezvoltand o retea nationala de parteneriate functionale, sprijinita de o platforma digitala interactiva.
Acoperire nationala: 8 regiuni, evenimente publice si continut digital
Ministrul Mediului afirma si ca aceasta campania va avea o identitate vizuala unitarata si actiuni in toate cele 8 regiuni ale tarii, evenimente publice, caravane in scoli, continut digital si colaborari cu influenceri, artisti, bucatari si creatori de continut implicati in zona sustenabilitatii. Ministrul Mediului indica o abordare moderna, cu instrumente capabile sa atinga segmente largi de public si sa genereze implicare reala.
Ce urmeaza: selectie transparenta a partenerilor
„In curand: consultarea publica pentru alegerea partenerilor de comunicare si detalii despre calendarul campaniei”, transmite Diana Buzoianu. Prin acest pas, MMAP anunta un proces deschis si orientat spre rezultate, cu obiectivul de a maximiza impactul social al fondurilor salvate.
Ministrul Mediului transforma o ocazie salvata in schimbare sistemica: fonduri europene recuperate, prioritati clare si o executie cu acoperire nationala. Este momentul ca fiecare comunitate si fiecare actor economic sa intre in parteneriat pentru prevenire, circularitate si reducerea plasticului. Implicati-vai acum: sustineti initiativa, participati la consultarea publica si pregatiti-va sa deveniti parte din solutie.