X

ANPC a Veriricat Targurile de Craciun, a Dat Amenzi pe Masura

ANPC, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, a decis sa verifice targurile de Craciun din Romania, mergand in diverse localitati din tara pentru a vedea in ce conditii sunt primiti romanii la evenimentele de acest gen, organizate acum in cam toata tara.

ANPC explica mai jos ce fel de sanctiuni a aplicat in diverse localitati, asa cum era de asteptat de la institutia din Romania, iar asta pentru ca exista foarte multe probleme descoperite, insa multe dintre ele ar trebui sa fi fost deja corectate, sau urmeaza sa fie corectate.


Acțiuni de Control ANPC în Târgurile de Crăciun! În debutul sezonului festiv, când Târgurile de Crăciun atrag un flux numeros de consumatori, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) își intensifică eforturile pentru a asigura un mediu comercial sigur, echitabil și conform normelor legale.

În perioada 02.12.2025 – 05.12.2025, comisarii ANPC au desfășurat acțiuni de control în târgurile organizate la nivel național 🇷🇴, verificând activitatea a peste 220 de operatori economici.

Ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate următoarele sancțiuni:

  • 48 de amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 198.000 lei;
  • 109 avertismente;
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 52.000 lei;
  • oprirea temporară de la comercializare pentru produse în valoare de peste 33.000 lei;
  • oprirea prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 1 operator economic.

Principalele neconformități constatate:

  • condiții necorespunzătoare de depozitare și păstrare;
  • lipsa afișării prețurilor și a altor informații necesare pentru consumatori;
  • informare incompletă privind substanțele cu potențial alergen;
  • lipsa verificării metrologice a mijloacelor de măsurare;
  • comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare și caracterizare;
  • materii prime și produse finite fără informații esențiale privind trasabilitatea;
  • deficiențe de informare – lipsa traducerilor în limba română 🇷🇴, lipsa menționării perioadelor promoționale;
  • absența graficelor de monitorizare a frecvenței schimbării uleiului de prăjire.

Aceasta pagina web foloseşte cookie-uri pentru a imbunatati experienta de navigare si a asigura functionalitati aditionale! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Despre Cookies.