BYD a bifat o noua borna simbolica intr-o ceremonie organizata la fabrica din Jinan, China, acolo unde productia in masa a inceput in urma cu trei ani. BYD spune ca a atins pragul de 15 milioane de autovehicule cu energie noua (NEV) produse, intr-un moment in care piata globala cauta solutii mai rapide si mai eficiente pentru mobilitate durabila.
BYD descrie aceasta realizare ca pe un pas important intr-o directie mai ampla: accelerarea tranzitiei catre propulsie electrificata, atat prin modele 100% electrice, cat si prin autovehicule electrificate care folosesc tehnologia Super Hybrid DM. BYD sustine ca apropierea performantei si eficientei acestor sisteme de propulsie de consumatori este un element-cheie al obiectivului sau de a contribui la reducerea temperaturii globale cu un grad.
Modelul care a marcat pragul de productie este SUV-ul N8L, un vehicul de mari dimensiuni cu sase locuri, apartinand sub-brandului premium Denza, orientat spre tehnologie. Conform BYD, exemplarul care a iesit de pe linia de productie a fost al 15.000-lea N8L produs, iar platforma utilizata este aceeasi Super Hybrid si e3 (e-cube) ca la Z9GT, break-ul electric de inalta performanta care va sustine debutul brandului DENZA pe piata europeana in 2026.
Privind in urma, BYD leaga povestea actualei accelerari de un reper istoric: in 2008, primul sau model electrificat, F3DM, a devenit primul hibrid plug-in produs in serie la nivel mondial. BYD subliniaza contrastul de ritm: daca au fost necesari 13 ani pentru primul milion de vehicule NEV, compania a crescut de la 10 la 15 milioane in doar 13 luni, pe fondul expansiunii si al popularitatii tot mai mari in randul consumatorilor.
BYD Continua sa Creasca, Atingand o Borna Impresionanta in Productia de Masini
Un alt punct de referinta oferit de BYD este data la care a fost depasit pragul de 14 milioane: 9 octombrie 2025. In logica acestui calendar, realizarea de 15 milioane vine ca o confirmare a unei traiectorii de crestere intr-un interval foarte scurt, intr-o industrie in care capacitatea de productie si eficienta lantului tehnologic conteaza la fel de mult ca autonomia sau infrastructura.
Pe cifrele anului 2025, BYD afirma ca in primele 11 luni productia totala a ajuns la 4,182 milioane de vehicule, o crestere anuala de 11,3%. In acelasi timp, BYD noteaza ca vanzarile in afara Chinei au atins 917.000 de unitati, depasind volumul inregistrat pe intreg anul 2024, iar prezenta globala se extinde acum in peste 110 tari si regiuni.
Componenta tehnologica ramane in centrul mesajului BYD. Compania spune ca in primele trei trimestre din 2025 a alocat 43,75 miliarde RMB pentru cercetare si dezvoltare, cu 31% mai mult fata de anul anterior, iar investitiile cumulative au depasit 220 miliarde RMB. BYD leaga aceste investitii de inovatii pe intreg lantul: de la chimia si arhitectura bateriilor, la sisteme inteligente de asistenta la condus si tehnologii de incarcare ultra-rapida de ordinul megawatilor, care ar putea reduce timpii de incarcare la nivelul alimentarii conventionale, tehnologie anuntata pentru Europa in 2026.
In Europa, BYD spune ca este activa in 33 de tari, cu 1000 de puncte de vanzare, si are planuri in derulare pentru dublarea retelei de dealeri pana la finalul lui 2026. Miza este clara: o expansiune comerciala sustinuta, simultan cu introducerea noilor platforme si tehnologii, pentru a transforma cresterea de productie intr-o prezenta tot mai vizibila pe sosele.
BYD prezinta pragul de 15 milioane nu doar ca pe o cifra rotunda, ci ca pe un semnal de viteza industriala si de ambitie tehnologica. Daca planurile pentru Europa din 2026 se vor materializa la scara anuntata, urmatorul capitol va fi despre cat de repede poate fi convertita aceasta productie masiva in incredere, infrastructura si adoptie reala.
This post was last modified on dec. 19, 2025, 12:41 PM 12:41