Apple a introdus anul trecut optiunea pentru in-app purchases si le-a deschis developerilor noi posibilitati de a scoate bani chiar si din aplicatii gratuite. Sa spunem ca descarcati un joc gratuit din AppStore, incepeti sa va jucati prin el si constatati ca exista un meniu unde puteti achizitiona diverse obiecte/actiuni/puteri pentru personajul vostru din acel joc, ei bine acele achizitii se numesc in-app purchases si prin intermediul lor puteti extinde functionalitatea aplicatiei voastre. Dar acest exemplu nu se limiteaza doar la jocuri : sa spunem ca descarcati o aplicatie care va permite sa cititi stiri despre fotbal, insa pentru a putea vedea si clipuri video va trebui sa cumparati aceasta optiune din aplicatie, ei bine prin in-app purchases achizitionati optiunea de a vedea si clipuri video. In-app purchase-urile au fost implementate cu succes in AppStore si developerii incaseaza sume frumusele lunar in functie de aplicatiile facute si de optiunile puse la dispozitie.
In luna ianuarie a acestui an erau 2 aplicatii freemium in AppStore si acum conform unor companii de statistici acest gen de aplicatii insumeaza aproximativ 30% din totalul incasarilor generate de vanzarea de aplicatii pentru iPhone din iPhone AppStore. Desigur ca in-app purchase-urile dau rezultate doar daca aplicatia merita, altfel e doar un model de business ce nu va functiona pentru oricine. Din pacate aplicatiile freemium pentru iPad nu au parte de acelasi succes deocamdata, insa sunt sigur ca pe viitor vor reprezenta o sursa importanta de venit pentru Apple.
Remco van den Elzen, CEO of analytics firm Distimo, said he believes in-app purchases now represent about 30 percent of all iPhone App Store revenue. “We’re seeing more developers implement more in app-purchases especially with games,” he said. “Freemium Apps are also picking up significantly. A lot of developers realize it’s a successful model.”
This post was last modified on nov. 11, 2010, 2:09 PM 14:09