X

Rezolutia – motivul pentru care inca nu avem un ecran de 4 inch in iPhone

 

  S-a tot vorbit vara aceasta despre implementarea unui ecran de 4 inch sau mai mare in noul terminal iPhone insa acest lucru nu s-a intamplat. Se pare ca iPhone 5, intr-o versiune asemanatoare cu cea din poza de mai sus, ar exista sub forma unui prototip insa Steve Jobs s-a opus lansarii sale deoarece ar fi fragmentat platforma iOS pentru terminale iPhone. Problema nu este ecranul mai mare ci rezolutia disponibila pentru acesta. Practic implementarea unui ecran mai mare cu o rezolutie mai mare, dar nu dubla fata de cea a Retina Display-ului, ar necesita dezvoltarea de aplicatii noi pentru iDevice-urile noastre, aplicatii care nu vor fi disponibile in numar chiar atat de mare de la bun inceput.

  Practic daca Apple ar creste dimensiunea ecranului ar trebui sa faca 2 lucruri: sa modifice rezolutia astfel incat aspectul iOS-ului sa ramana neschimbat sau sa pastreze rezolutia din Retina Display si sa modifice aspectul iOS-ului. Cresterea rezolutiei la 1280×720, de exemplu, ar genera o problema foarte mare pentru dezvoltatorii de aplicatii care ar fi nevoiti sa isi rescrie creatiile pentru a le face, compatibile cu noua rezolutie. Pastrarea rezolutiei Retina pe un ecran de 4 inch ar modifica aspectul iOS-ului si Apple ar fi nevoita sa faca modificari importante pentru a il mentine exact asa cum il vedem acum.

  Indiferent cum am privi situatia, cineva tot va trebui sa faca multa munca pentru ca iDevice-urile sa functioneze foarte bine si sa afiseze fara probleme aplicatiile si iOS-ul. Doar dublarea rezolutiei la 1920 x 1280 ar rezolva problema insa ecrane pentru telefoane mobile capabile sa afiseze fara probleme asemenea rezolutii inca nu pot fi produse in cantitatile cerute de catre Apple. Practic problema implementarii unui ecran mai mare in iPhone este mai complexa decat ati crede pentru ca Apple ofera aceeasi experienta pe toate iDevice-urile sale, spre deosebire de Android unde ecranul influenteaza aspectul interfatei.

This post was last modified on nov. 14, 2011, 12:41 PM 12:41

Disqus Comments Loading...