Vodafone: Lanseaza cu Ministerul Sanatatii o Linie Telefonica de Sprijin Psihologic

Vodafone Lanseaza Ministerul Sanatatii o Linie Telefonica Sprijin Psihologic

Vodafone si Ministerul Sanatatii au anuntat astazi in mod oficial un parteneriat important menit sa ii ajute pe romanii afectati de pandemia de Coronavirus, o linie telefonica pentru sprijin psihologic fiind acum disponibila pentru noi.


Bucuresti, 6 aprilie 2021 – De astazi, persoanele afectate de pandemia COVID-19, personalul medical supus conditiilor de stres sau oricine se confrunta cu presiunea cauzata de pandemie beneficiaza de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021 9081. 

 

Peste 40 de psihoterapeuti voluntari sunt implicati in proiectul demarat si coordonat de catre Ministerul Sanatatii in parteneriat cu Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale (APCCR), Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca (prin Clinica Universitara de Psihologie PsyTech) si Vodafone Romania. 

 

Linia telefonica de sprijin psihologic 021 9081 functioneaza de luni pana sambata in intervalul 12.00 – 20.00 si poate fi apelata cu tarif normal din toate retelele telefonice. Apelurile sunt preluate de peste 40 de psihoterapeuti voluntari ai APCCR printr-o centrala virtuala, numita Cloud Voice, oferita gratuit de Vodafone Romania. 

 

“A trecut mai mult de un an de cand pandemia COVID-19 a dat buzna in viata fiecarui roman. Izolarea, pierderea oamenilor dragi, problemele economice, limitarile in interactiunile sociale au avut un efect negativ asupra sanatatii mintale a multora dintre noi. Linia de sprijin psihologic lansata astazi este o unealta de suport pentru orice roman afectat de pandemie. Cu sprijinul UBB, APCCR si Vodafone, peste 40 de psihoterapeuti voluntari vor fi alaturi de oricine simte ca are nevoie de sprijin emotional. Pentru ca numai impreuna, om cu om, vom reusi sa trecem de aceasta perioada grea”, a declarat Ministrul Sanatatii, Vlad Voiculescu.

 

„Este primul demers formal si pe scara larga pe care il vad din partea autoritatilor, care, in relatie cu pandemia, se ocupa nu doar de binele medical al oamenilor, ci si de binele lor psihologic (sanatate mintala/calitatea vietii in pandemie). Este o schimbare majora, in linie cu ce se intampla in tarile moderne la care ne raportam. UBB, prin Clinica sa de Psihologie si in colaborare cu o serie de organizatii profesionale (Asociatia Psihologilor din Romania, Asociatia de Psihoterapiii Cognitive si Comportamentale) a oferit un suport psihologic constant populatiei in perioada de pandemie, acesta, prin implicarea ministerului de specialitate, dobandind acum o alta anvergura, asigurand oamenilor in nevoie acces la cele mai avansate interventii psihologice validate stiintific”, a declarat Daniel David, Rector al Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca. 

 

“Provocarile, dificultatile si nesiguranta asociate ultimului an sunt factori care au activat vulnerabilitati cu impact direct asupra sanatatii mentale a populatiei, rata problemelor emotionale si comportamentale fiind in crestere in aceasta perioada. Impactul problemelor de sanatate mentala asupra modului in care ne desfasuram activitatile zilnice, asupra sanatatii fizice si asupra starii de bine este major.  In acest context, psihoeducatia si suportul psihologic sunt esentiale pentru a-i sustine pe cei in dificultate. In conditiile in care accesul la serviciile de sanatate mentala este limitat, APCCR, cu sprijinul partenerilor, si prin cei 40 de voluntari, psihologi cu drept de libera practica, isi ofera expertiza in beneficiul comunitatii prin oferirea gratuita a suportului psihologic telefonic, contribuind la reducerea efectelor pandemiei asupra sanatatii mentale si cresterea calitatii vietii persoanelor aflate in dificultate”, a declarat Anca Dobrean, Presedinte APCCR.

 

„Pandemia de COVID-19 a destabilizat societatea si ne-a pus la incercare pe toti – atat din punct de vedere profesional, cat si personal. In situatia actuala sprijinul moral si emotional este esential, in special pentru cei  mai afectati de aceasta criza. Acest proiect raspunde unei nevoi reale a societatii si de aceea ne-am mobilizat resursele punand, inca o data, tehnologia in slujba binelui. La Vodafone, stim ca aceste doua elemente cheie aduse impreuna, tehnologia si spiritul uman, pot genera cea mai mare schimbare in bine si pot crea un viitor mai bun pentru toti”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone Romania.