Raiffeisen Bank, unul dintre principalele grupuri financiare care activeaza in Romania in momentul de fata, a oferit o serie de informatii extrem de importante cu privire la modul in care isi continua strategia de crestere si in 2025, obtinand rezultate financiare solide in primul trimestru.
Raiffeisen Bank spune ca, in baza rapoartelor oficiale, a consemnat un profit net de 418 milioane RON, in crestere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului anterior, iar activele totale au ajuns la 84,8 miliarde RON, avans de 18%.
Raiffeisen Bank confirma si ca toate liniile de business au contribuit la aceste rezultate, reflectand eficienta planificarii financiare si adoptarea solutiei SMART FINANCE. Platforma inovatoare a facilitat analiza si optimizarea portofoliilor clientilor, demonstrand angajamentul Raiffeisen Bank de a sustine sanatatea financiara a utilizatorilor prin instrumente digitale avansate.
In vederea extinderii portofoliului de servicii bancare digitale, Raiffeisen Bank a continuat digitalizarea produselor de planificare financiara, inclusiv fonduri si planuri de investitii, pensie facultativa si asigurari de viata.
Raiffeisen Bank explica faptul ca lansarea fluxului digital de inrolare in Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare le permite clientilor sa isi gestioneze complet investitia din aplicatia Smart Mobile: pot vizualiza soldul actualizat, istoricul contributiilor din ultimele douasprezece luni, randamentul obtinut si detalii despre unitatile de fond detinute.
Raiffeisen Bank Explica Oficial IMPORTANTII Pasi Facuti in Romania pentru Milioane de Clienti
Aplicatia ofera posibilitatea ajustarii valorii contributiilor lunare si transparenta totala a costurilor asociate, imbunatatind experienta utilizatorilor si consolidand increderea in solutiile bancii. Performantele financiare solide se reflecta si in cresterea depozitelor si a portofoliului de credite.
Raiffeisen Bank confirma si ca in primele trei luni din 2025, depozitele au ajuns la 66,99 miliarde RON, cu un avans de 20% comparativ cu T1 2024. Segmentul persoanelor fizice a inregistrat o crestere a depozitelor de 14%, in timp ce depozitele clientilor persoane juridice au crescut cu 30%, semn al increderii in stabilitatea si atractivitatea produselor de economisire Raiffeisen Bank.
Totodata, soldul creditelor acordate a atins 43,96 miliarde RON, in crestere cu 11% fata de anul anterior, sustinut de o activitate de creditare robusta. Creditele pentru persoane fizice au crescut cu 9%, in timp ce segmentul corporate a inregistrat un avans de 16%.
Raiffeisen Bank explica si ca toate cheltuielile operationale au crescut cu 5% fata de aceeasi perioada din 2024, reflectand investitiile in imbunatatirea serviciilor pentru clienti si majorarile salariale acordate angajatilor. Controlul atent al costurilor operationale, alaturi de cresterea veniturilor, a contribuit la mentinerea unui profil de risc solid.
In plus, numarul de clienti noi a crescut cu 35% in T1 2025 fata de T1 2024, ritm sustinut de imbunatatirile solutiei de inrolare la distanta, care a fost adoptata de peste patru ori mai multi utilizatori. Aceasta facilitate permite deschiderea unui cont curent simplu si rapid, direct din aplicatia Smart Mobile, oricand si de oriunde.
Raiffeisen Bank a lansat in martie o noua functionalitate pentru cardul de credit: imediat ce limita este aprobata, cardul devine disponibil in aplicatia Smart Mobile si poate fi folosit pentru plati online si mobile. Volumul tranzactiilor cu telefonul sau ceasul a crescut considerabil fata de T1 2024.
Aplicatia Smart Market reuneste peste un milion de utilizatori ce beneficiaza de oferte si produse financiar bancare personalizate. In zona IMM, depozitele clientilor au avansat cu 15% an la an, iar peste 109.000 de clienti folosesc platforma Raiffeisen Online IMM si aplicatia Smart Business, in timp ce adoptia solutiei RaiPOS a atins 42%.