CEC Romania a semnalat o problema extrem de serioasa care poate complica mult vietile a milioane de clienti din toata Romania, aducand in atentie aparitia unor mesaje false transmise prin SMS in numele CEC Bank. Clientii au fost tinta unei campanii de phishing menite sa pacaleasca utilizatorii sa acceseze link-uri inselatoare si sa ofere date personale sensibile.
CEC Romania spune ca scopul atacatorilor este sa obtina numarul cardului, codul PIN sau alte informatii de securitate, folosind mesaje alarmante care promit actualizarea aplicatiei bancare. Mesajele false includ link-uri care par a directiona catre platforma oficiala CEC Bank, insa in realitate conduc catre site-uri controlate de infractori.
CEC Romania spune ca aceste pagini cer „reinnoirea” aplicatiei bancare sau solicitarea introducerii datelor de autentificare, in special a credentialelor pentru mobile banking. CEC Romania avertizeaza ca nicio cerere de acest tip nu va fi facuta prin SMS sau e-mail si ca link-urile inselatoare trebuie sa fie ignorate si sterse imediat.
CEC Romania a subliniat ca nu exista niciun motiv legitim pentru care banca sa ceara reînnoirea aplicatiei prin intermediul unui link. De asemenea, CEC Romania nu solicita niciodata datele confidentiale ale clientilor, precum numarul cardului, codul PIN sau codurile de securitate, prin mesaje electronice.
In situatia in care primiti un SMS sau un email care pare sa vina din partea CEC Bank, dar va solicita astfel de informatii, este esential sa nu accesati link-urile furnizate si sa consultati imediat sursele oficiale ale bancii. In acelasi timp, CEC Romania avertizeaza asupra riscului reprezentat de email-urile cu atasamente suspecte.
CEC Romania AVERTIZEAZA Milioane de Clienti Romani privind AMENINTARILE care ii Afecteaza
Daca primiti mesaje de confirmare plata sau ordine de plata de la companii cu care nu aveti colaborari directe, nu deschideti fisierele atasate. Aceste documente pot contine malware care se instaleaza automat si compromite securitatea dispozitivului. Solutia recomandata de CEC Romania este utilizarea unei aplicatii antivirus actualizate si evitarea descarcarii fisierelor din surse necunoscute.
Politia Romana, Directoratul National de Securitate Cibernetica (DNSC) si Asociatia Romana a Bancilor (ARB) sprijina eforturile CEC Romania in cadrul Proiectului National de prevenire a criminalitatii informatice si educatie digitala #SigurantaOnline. Acest parteneriat are ca obiectiv informarea populatiei cu privire la fraudele de tip phishing si la alte metode prin care infractorii incearca sa obtina ilegal date sau bani.
CEC Romania vorbeste si despre frauda online, cunoscuta si sub denumirea de phishing, reprezinta o metoda prin care victimele sunt pacalite sa confirme sau sa furnizeze date personale, financiare sau credentile de acces. Atacul poate avea loc prin diverse canale: e-mail, SMS, retele sociale sau apeluri telefonice, iar infractorii se pot da drept angajati ai bancii ori intermediari din partea unor institutii renumite.
CEC Romania atrage atentia asupra tentativelor de spoofing, prin care atacatorii folosesc tehnologia Voice over IP (VoIP) pentru a-si masca numarul de telefon, astfel incat acesta sa para identic cu cel oficial al CEC Bank. In timpul apelului, ei se prezinta ca reprezentanti ai bancii si solicita date personale si/sau bancare pentru a obtine acces la conturile clientilor.
CEC Romania reaminteste ca siguranta online depinde in primul rand de vigilenta fiecarei persoane. Orice solicitare neasteptata de date precum numarul cardului, codul PIN, coduri de activare sau parole trebuie tratata cu maxima precautie.
Banca nu va cere niciodata confirmarea credentialelor prin link-uri sau mesaje neasteptate, ci va solicita date personale doar atunci cand clientul initiaza contactul cu institutia. Pentru informatii si sfaturi suplimentare, vizitati site-ul oficial al CEC Romania si sectiunea dedicata sigurantei online.