Pericolele Ingrijoratoare Explicate de Ministrul Educatiei cu Anunturi de ULTIMA ORA privind Scolile din Toata Romania

Pericolele Ingrijoratoare Explicate Ministrul Educatiei Anunturi ULTIMA ORA Scolile Toata Romania

Ministrul Educatiei, Daniel David, explica implicatiile uneia dintre problemele cele mai mari cu care se confrunta sistemul de invatamant din Romania, mai exact zona analfabetismului functional, estimata la aproape 40 la suta, reprezinta o ingrijorare majora.

Ministrul Educatiei a explicat ca aceasta situatie ne expune la teorii ale conspiratiei si la manipulare, iar populatia ajunge sa creada in idei bizare, cum ar fi vindecarea cancerului cu coada soricelului sau ca pamantul este plat.

Intr-un astfel de context, se dezvolta o stare de neincredere in institutii si o reala amenintare la adresa coeziunii sociale, in conditiile in care vocea celui mai agresiv sau care striga cel mai tare devine tot mai puternica. Daniel David considera ca educatia poarta o vina, deoarece nu reuseste sa controleze analfabetismul functional, cel care alimenta pseudocunoasterea si teorii fanteziste.

Ministrul Educatiei a atras atentia si asupra faptului ca procentul de analfabetism functional este probabil mai mare decat cel masurat oficial, intrucat aproape 18 la suta dintre copiii cu varste cuprinse intre 3 si 18 ani nu frecventeaza cursurile.

Acestia sunt copii care, prin absenta lor din sistemul scolar, nu dobândesc competentele necesare pentru a raspunde cerintelor vietii cotidiene si profesionale. Prin urmare, daca dupa numaram si lipsa de competente in randul acestui grup, procentajul real al analfabetismului functional ar putea fi semnificativ mai mare.

Ministrul Educatiei a subliniat urgenta readucerii acestor tineri in scoli, pentru a diminua decalajul educational si pentru a evita perpetuarea unei generatii fara instrumentele necesare de a intelege si de a filtra informatiile.

O solutie propusa de Daniel David vizeaza integrarea tehnologiei in procesul educational, in tandem cu metodele clasice de predare. Tehnologia poate oferi un suport prin care continuturile relevante sunt livrate intr-o maniera mai atractiva si mai accesibila.

Ministrul Educatiei este de opinie ca aceasta nu poate inlocui complet metodele traditionale, ci trebuie sa le completeze. Aplicarea treptata a instrumentelor digitale in scoli poate crea un mediu de invatare flexibil, adaptat nevoilor elevilor, prin acces la materiale interactive si prin posibilitatea de a primi sprijin de la profesori de la distanta.

Daniel David a atras atentia in mod special asupra invatamantului rural, care gazduieste jumatate din copiii tarii si se confrunta cu performante scazute la testele privind analfabetismul functional. El a propus un model de scoala mentor: o unitate de invatamant din mediul rural care inregistreaza rezultate slabe sa fie asociata cu o scoala dintr-un oras mare, precum Bucuresti sau Cluj, unde rezultatele la testari sunt mult mai bune.

Ministrul Educatiei explica si ca anumite materii sau abilitati pot fi predate online simultan de profesori din oras catre copiii din clasele din mediul rural. De exemplu, elevii din varful Muntilor Apuseni ar fi conectati la orele sustinute de cadre didactice din centre urbane, prin intermediul tehnologiei, reducand astfel decalajul educational.

Implementarea acestui model necesita dotarea scolilor din zonele izolate cu echipamente adecvate si instruirea profesorilor in utilizarea aplicatiilor digitale. Mai mult, este important ca procesul de implementare sa fie gradual, pentru a nu produce socuri in randul elevilor si cadrelor didactice.

Daniel David crede ca tehnologia, aplicata corect, are potentialul de a revolutiona educatia in zonele defavorizate si de a contribui la reducerea semnificativa a analfabetismului functional.

Ministrul Educatiei a pledat pentru o reforma rapida a invatamantului rural, in care tehnologia sa joace un rol esential, dar intr-un cadru echilibrat, alaturi de metodele traditionale.

Daniel David a subliniat ca bilantul evolutiei societatii depinde de capacitatea sistemului educational de a garanta competentele de baza si de a preveni raspandirea dezinformarii si a pseudo-ideilor. fara aceste masuri, riscam sa ne indreptam spre o societate in care anarhia informationala si agresivitatea devin norme, iar educatia isi pierde rolul de stâlp al dezvoltarii civice si culturale.

author avatar
Redactia iDevice.ro