E.ON, grupul de energie cu peste 4 milioane de clienti la nivelul intregii tari, vorbeste despre unele dintre cele mai mari ingrijorari pe care le au romanii in prezent, privind masurile de plafonare a preturilor la energie si modul de aplicare pentru clientii sai.
E.ON explica oficial faptul ca, in baza informatiilor oficiale ale companiei, plafonarea este o schema de sprijin temporara oferita de guvern pentru a reduce impactul cresterii preturilor la energie. E.ON subliniaza ca este responsabilitatea sa sa aplice aceste masuri cat mai rapid si complet, astfel incat toti clientii sa beneficieze de ajutorul prevazut de reglementari.
E.ON afirma si ca in perioada de pana pe 31 martie 2025, masurile de sprijin sunt reglementate prin OUG 192/2022 si Legea 357/2022, care actualizeaza OUG 27/2002, modificata si completata de OUG 119/2022 si OUG 32/2024, referitoare la prosumatori. Aceste acte normative stabilesc conditiile in care consumatorii beneficiaza de preturi plafonate la energia electrica.
E.ON asigura facturarea corecta a kilowattului ora in conformitate cu aceste prevederi, confirmand transparenta si corectitudinea in comunicare. Din 1 aprilie 2025, prevederile se vor schimba, intrand in vigoare OUG 6/2025. Conform noilor reglementari, pretul maxim la care se factureaza un kilowatt ora va fi de 1 leu, cu TVA inclus, pentru 85% din consumul lunar realizat la locul de consum.
Diferenta de consum care depaseste acest prag va fi facturata la maximum 1,3 lei/kWh, cu TVA inclus. Aceasta masura se aplica intreprinderilor mici si mijlocii definite in Legea 346/2004, operatorilor regionali de utilitati publice, operatorilor din industria alimentara si celor din agricultura si pescuit, precum si autoritatilor publice locale si institutiilor de cercetare-dezvoltare. Astfel, clientii E.ON care se incadreaza in aceste categorii vor beneficia de preturi avantajoase, in concordanta cu legislatia in vigoare.
E.ON: Anunturile Oficiale privind INGRIJORARILE a Milioane de Clienti din Romania Legate de 1 Iulie 2025
E.ON precizeaza ca spitalele publice si private definite in Legea 95/2006, unitatile de invatamant publice si private conform Legii 1/2011, cresele si furnizorii de servicii sociale prevazuti in HG 867/2015 vor beneficia de pretul maxim de 1 leu/kWh inclusiv pentru consumul integral.
Astfel, aceste categorii esentiale primesc un sprijin consolidat pentru activitatea lor zilnica si pentru serviciile oferite comunitatii. Compania subliniaza importanta accesului la energie electrica la preturi predictibile, in special pentru unitatile care ofera asistenta medicala, educatie si servicii sociale.
Pana pe 30 iunie 2025, pretul plafonat aplicabil ramane acelasi, garantand stabilitate si predictibilitate. E.ON incurajeaza clientii sa consulte comunicarea primita privind detaliile facturarii si sa se adreseze serviciului de relatii cu clientii pentru orice nelamurire.
E.ON subliniaza importanta informarii corecte si complete, atat pentru clienti casnici, cat si pentru cei noncasnici, in vederea optimizarii consumului si a reducerii facturilor. Prin aplicarea corespunzatoare a plafonarii, E.ON urmareste sa ofere suport tuturor categoriilor de beneficiari, protejandu-i de fluctuatia preturilor de pe piata.
Incepand cu 1 iulie 2025, plafonarea de pret nu va mai fi aplicata. Conform informatiilor transmise de E.ON, consumul realizat dupa aceasta data va fi facturat la pretul de piata concurentiala stabilit in contract. Furnizorii, inclusiv E.ON, vor notifica clientii inainte de data de 1 iulie cu privire la noul pret contractual.
Astfel, consumatorii pot lua decizii informate cu privire la eventuale ajustari ale consumului sau la optiuni alternative de contractare. E.ON subliniaza ca transparenta si comunicarea din timp sunt esentiale pentru a evita surprizele neplacute in factura lunara.
E.ON reitereaza angajamentul fata de clientii sai si promite sa asigure sprijinul necesar in aceasta perioada de tranzitie. Compania va continua sa monitorizeze evolutia pietei si a reglementarilor, adaptandu-si serviciile pentru a raspunde cerintelor si nevoilor clientilor. Prin implementarea corecta a masurilor de plafonare si prin comunicare eficienta, E.ON isi reafirma rolul de furnizor responsabil si orientat spre clienti. Mai multe detalii pot fi gasite pe site-ul oficial E.ON Romania.