Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a elaborat si publicat o noua Hotarare de Guvern prin care urmeaza sa se aprobe in mod oficial modificarea anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 558/2019, pentru a actualiza elementele de identificare ale imobilelor si sumele aferente despagubirilor.
Sorin Grindeanu, explica in mod oficial faptul ca aceasta modificare este necesara in cadrul proiectului „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti – Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti”.
Potrivit declaratiilor ministrului Transporturilor, indicatorii tehnico-economici ai investitiei au fost aprobati anterior, prin Hotararea Guvernului nr. 386/2019, si nu necesita modificari la data prezentei act normativ. Initiativa actuala are ca scop optimizarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor private din coridorul de expropriere situat in UAT Otopeni, judetul Ilfov.
Sorin Grindeanu, a explicat ca proiectul este vital pentru modernizarea infrastructurii nationale. Au fost parcurse toate etapele legale pentru declansarea procedurii de expropriere, in conformitate cu Legea nr. 255/2010. Sumele necesare pentru justele despagubiri au fost consemnate, iar prin deciziile de expropriere emise la datele de 19 august 2019 si 10 octombrie 2019, s-au expropriat proprietatile aferente proiectului.
Ministrul Tarnsporturilor afirma si ca, pana acum, au fost intocmite documentatiile cadastrale individuale si raportul de evaluare, in conformitate cu prevederile legale. Ministrul a mentionat ca prin Decizia de expropriere nr. 1/4571/10.10.2019 au fost expropriate imobilele situate in pozitiile 1-8 din anexa, iar prin Decizia nr. 1/3572/19.08.2019 a fost expropriat imobilul aferent pozitiei 9.
Noile modificari vor actualiza pozitiile 14, 15, 27, 28, 43, 44, 45, 49 si 63, in sensul identificarii corecte a proprietarilor si a valorilor finale ale despagubirilor.
Sorin Grindeanu, a stabilit si ca trebuie sa se faca returnarea catre bugetul de stat a sumei de 79.063,41 lei care a ramas disponibila la finalizarea etapei de exproprieri. Aceasta suma va fi virata in termen de 90 de zile de la publicarea Hotararii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Sorin Grindeanu a subliniat ca intarzierea in demararea procedurilor de expropriere s-a datorat absentei planurilor parcelare la nivelul UAT Otopeni, responsabilitatea elaborarii acestora revenind Primariei. „Primaria Otopeni a motivat lipsa bugetului pentru achizitionarea serviciilor de cadastru necesare intocmirii planurilor parcelare.
In consecinta, Compania Nationala de Cai Ferate CFR – S.A. a preluat prin prestatorul sau aceasta sarcina, iar documentatia este supusa avizarii de catre Primaria Otopeni si OCPI Ilfov.”
Potrivit ministrului Transporturilor, Hotararea de Guvern nr. 558/2019 a fost adoptata conform prevederilor art. 5 din Legea nr. 255/2010, pe baza documentatiilor tehnico-economice aferente si a listei proprietarilor furnizate de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara sau de unitatile administrativ-teritoriale.
Sorin Grindeanu, a mai precizat ca proiectul de modernizare a caii ferate intre Bucuresti Nord si Aeroportul International Henri Coanda reprezinta o etapa esentiala pentru imbunatatirea conectivitatii feroviare si pentru facilitarea accesului calatorilor catre terminalul 1 al aeroportului.
Ministrul Transporturilor si-a exprimat convingerea ca, odata cu finalizarea completa a modificarilor aduse anexei si continuarea procedurilor de expropriere, lucrarile de modernizare vor putea fi demarate fara alte impedimente majore. Proiectul are o valoare strategica, iar autoritatile locale si judetene vor urmari strict respectarea termenelor legale pentru a asigura finalizarea cu succes a investitiei.