Masurile Nationale IMPORTANTE pe care PPC Romania le Impune in Beneficiul Romanilor

PPC Romania standarde calitate energie electrica

PPC Romania, compania de energie care furnizeaza electricitate si gaze naturale pentru peste 4 milioane de clienti din toata Romania acum, anunta implementarea noilor standarde de performanta pentru serviciile de distributie a energiei electrice, conform reglementarilor emise de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE).

PPC Romania afirma ca aceste standarde au fost elaborate pentru a asigura un nivel optim de calitate a serviciilor oferite consumatorilor si pentru a stabili un set clar de obligatii atat pentru companie, cat si pentru toti ceilalti distribuitori de energie electrica din tara.

PPC Romania afirma ca scopul principal este de a garanta accesul la energie electrica cu valori de tensiune stabile si fara pene de curent nejustificate, in timp ce drepturile consumatorilor sunt protejate prin prevederi privind compensatiile in caz de neindeplinire a termenelor de interventie.

Standardul de performanta aprobat de ANRE se aplica tuturor categoriilor de clienti deserviti de PPC Romania: consumatori casnici, producatori de energie, prosumatori si dezvoltatori imobiliari.

Pentru fiecare segment, au fost stabilite indicatori de referinta privind timpii de interventie si masurile tehnice ce trebuie luate in calcul de PPC Romania atunci cand apar situatii neprevazute, cum ar fi avarii majore sau fluctuatii de tensiune.

Informatiile referitoare la aceste obligatii sunt disponibile intr-o sinteza publica a standardului de performanta, unde fiecare client poate verifica drepturile si responsabilitatile proprii in raport cu furnizorul si distribuitorul de energie.

PPC Romania subliniaza si ca, in situatia in care o locuinta sau un sediu de afaceri ramane fara curent, se angajeaza sa intervina in cel mai scurt timp posibil, respectand durata maxima prevazuta in standard pentru restabilirea alimentarii cu energie electrica.

Masurile Nationale IMPORTANTE pe care PPC Romania le Impune in Beneficiul Romanilor

Daca intervalul de timp stabilit de ANRE nu este respectat si nu se rezolva problema in termenele indicate, clientii afectati pot beneficia de compensatii financiare, calculate in functie de numarul de intreruperi anual si de durata fiecarora. Detalii despre modul de calcul al acestor compensatii si pragurile de intrerupere peste care se acorda plata sunt disponibile pe site-ul oficial PPC Romania.

Un aspect esential al standardului de performanta este recunoasterea consumatorilor vulnerabili. Pentru inregistrarea in aceasta categorie, titularul contractului de furnizare sau de distributie a energiei electrice trebuie sa furnizeze anumite documente prin intermediul furnizorului de energie.

Aceasta masura asigura asistenta suplimentara pentru persoanele in varsta, persoane cu venituri reduse sau cu probleme medicale ce necesita alimentare neîntrerupta. PPC Romania colaboreaza cu furnizorii pentru a prelua si prelucra rapid aceste cereri si pentru a oferi facilitatea in ceea ce priveste prioritatea la interventie sau compensatiile.

Calitatea serviciilor de distributie sta la baza angajamentului PPC Romania de a mentine parametrii tehnici ai retelei la un nivel corespunzator. Prin „standard corespunzator” se intelege eliminarea variatiilor semnificative ale tensiunii si prevenirea penelor de curent.

PPC Romania, pentru aceasta, spune ca echipele sale realizeaza verificari periodice ale instalatiilor, monitorizeaza parametrii de functionare ai retelei si investesc in modernizarea infrastructurii. In situatiile in care solicitarile clientilor nu pot fi onorate conform prevederilor legale, PPC Romania acorda automat compensatii, conform normelor ANRE.

Solicitarile clientilor, fie ca vizeaza racordarea unei case noi la reteaua de distributie, verificarea functionarii unui contor inteligent sau inlocuirea unui aparat defect, sunt tratate cu prioritate de PPC Romania. Compania pune la dispozitie canale dedicate de comunicare si a stabilit procese interne clare pentru a raspunde prompt tuturor cererilor.

Aceasta abordare ofera transparenta si incredere, deoarece fiecare client stie ca poate verifica stadiul procesarii cererii si poate obtine informatii actualizate despre interventia tehnica.

In conformitate cu legislatia in vigoare, atunci cand PPC Romania nu reuseste sa indeplineasca activitatile de distributie energetică in termenele prevazute, are obligatia legala de a acorda compensatii clientilor afectati.

Aceste compensatii sunt calculate procentual in functie de depasirea duratelor maxime de interventie si pot acoperi costuri directe generate de intreruperi sau fluctuatii ale tensiunii. Practic, ANRE impune un cadru standardizat pentru plata acestor despagubiri, iar PPC Romania trebuie sa asigure transparenta si corectitudine in aplicarea masurilor financiare.

Exista situatii in care supratensiunile aparute in reteaua de distributie pot afecta aparatura electrocasnica sau echipamente electronice ale consumatorilor. In acest caz, persoanele pagubite pot solicita despagubiri prin intermediul furnizorului de energie electrica.

PPC Romania asigura suport complet pentru procesarea acestor cereri, punand la dispozitie informatii despre procedura de evaluare a pagubelor si termenul de solutionare. Prin adoptarea acestor masuri, PPC Romania confirma angajamentul fata de clientii sai si respectul fata de reglementarile ANRE, asigurand astfel servicii de calitate superioara in distributia energiei electrice.