BANCA Transilvania, lider pe piata bancara din Romania, a dezvaluit in mod oficial o serie de informatii importante cu privire la strategia pe care o are de sustinere a mediului de afaceri prin declaratiile lui Tiberiu Moisa, director general adjunct MidCorporate & IMM.
BANCA Transilvania, prin oficialul sau a subliniat evolutiile pietei, rolul programelor de garantare si importanta unei comunicari transparente si eficiente cu antreprenorii, elemente esentiale pentru stimularea investitiilor si cresterea economica.
In luna mai s-a simtit aproape fizic o repornire a pietei: pipeline-ul BT arata un numar semnificativ de proiecte in sectoare variate, de la industrie usoara si servicii la tehnologie. Aceasta dinamica contrasteaza cu prelungirea procesului decizional din a doua jumatate a anului trecut, cand expresii precum “mai vedem dupa alegeri” sau “asteptam noul guvern” reflectau teama si incertitudinea investitorilor, care amana deciziile importante din cauza riscului perceput.
BANCA Transilvania aduce in atentie ca procesul decizional incepe sa se accelereze datorita eforturilor de digitalizare a aplicatiilor de creditare si consultantei personalizate oferite de Banca Transilvania prin platforma BT24. Simplificarea procedurilor reduce obstacolele birocratice si garanteaza intreprinderilor mici si mijlocii acces rapid la informatiile financiare necesare, imbunatatindu-le capacitatea de decizie si planificare.
Programele de garantare reprezinta un instrument-cheie in stimularea investitiilor, insa trebuie privite atent din perspectiva eficientei economice. Fondurile publice alocate trebuie directionate catre proiecte cu valoare adaugata si impact multiplicator.
BANCA Transilvania Dezvaluie Oficial Strategia IMPORTANTA cu Initiativele pentru Clienti si Romania
Tiberiu Moisa recomanda optimizarea pachetelor de garantare astfel incat sa finanteze in special investitii pe termen lung si sa completeze, nu sa dubleze, activitatile pe care bancile le pot realiza singure.
BANCA Transilvania confirma ca segmentul Micro si IMM detine aproximativ 40% din portofoliul de finantare pentru persoane juridice la Banca Transilvania. Desi refinantarile raman la cote reduse, majoritatea tranzactiilor privesc proiecte investitionale noi sau extinderi de activitate.
Programul IMM Invest a oferit un impuls necesar, dar urmeaza ca noile solutii sa fie mai bine tintite catre antreprenorii cu mindset de crestere si sa sustina sectoarele strategice ale economiei romanesti. Comunicarea eficienta cu antreprenorii devine un pilon strategic pentru consolidarea increderii si a predictibilitatii economice.
BANCA Transilvania explica si ca atat mediul privat, cat si autoritatile publice trebuie sa colaboreze pentru a clarifica cadrul legislativ si paşii de implementare, reducand sentimentul de risc. Un dialog transparent si coordonat poate transforma comunicarea intr-un catalizator real al cresterii economice.
Analistii BANCA Transilvania estimeaza o stabilizare a dobanzilor si o cerere constanta pentru finantari pe termen lung. Pe fondul unei inflatii moderate si a unei cresteri economice preconizate la peste 4% pentru anul urmator, banca pregateste noi produse de creditare adaptate nevoilor IMM-urilor si companiilor MidCorporate, inclusiv instrumente de garantare flexibile si solutii de cash management.
Desi nu se asteapta miracole imediate, BANCA Transilvania mizeaza pe capacitatea de adaptare si pe spiritul antreprenorial al Romaniei. Tiberiu Moisa subliniaza ca predictibilitatea, colaborarea activa si dialogul permanent cu mediul de afaceri sunt esentiale pentru o repornire durabila a investitiilor. Perspectivele raman incurajatoare daca programele de garantare vor fi optimizate si comunicarea va fi eficienta.