pregătește lansarea următorului model cu totul nou denumit DACIA C-NEO, un crossover compact ce stârnește deja interes în rândul pasionaților de autoturisme. Deși informațiile oficiale sunt încă foarte limitate, imaginile spion apărute în primăvară surprind o siluetă surprinzător de dinamică și o prezență urbană, sugerând că viitorul DACIA C-NEO va redefini segmentul său de piață.
Proiectul DACIA C-NEO face parte din planul strategic al constructorului român de a-și diversifica gama, alături de viitorul Bigster și de noile generații de Sandero și Jogger. Spre deosebire de SUV-ul Duster, C-NEO se anunță mai jos, însă depășește ușor garda la sol a modelelor Sandero și Jogger, păstrând astfel caracterul de crossover destinat utilizării urbane, dar capabil să abordeze terenuri moderate.
Caroseria fastback a noului DACIA C-NEO se remarcă printr-o lunetă foarte înclinată, integrată armonios în capota portbagajului. Profilul spillback-silent sugerat de proporțiile mașinii ascunde un spate destul de înalt, ceea ce reduce vizibilitatea prin geamul hayonului, dar conferă personalitate și un aspect robust. Această combinație de linii sugerează un design inspirat din tendințele actuale de pe piața europeană.
Mașinile de test C-NEO sunt acoperite de un camuflaj dens, care ascunde detaliile de caroserie. Totuși, se observă mânerul ascuns al portierelor spate, similar cu cel folosit pe Duster și viitorul Bigster. Această soluție de integrare păstrată sugerează un limbaj de design comun, menit să asigure o coerență vizuală în întreaga gamă Dacia.
O mașină intermediară cu speranțe mari
Pe partea laterală, se disting protecții discrete la nivelul pasajelor roților, traduse într-o abordare crossover specifică mărcii Dacia. Aceste elemente sugerează că DACIA C-NEO va beneficia de o gardă la sol sporită împotriva obstacolelor ușoare și a murdăriei, păstrând totuși un nivel de eleganță urbană.
În partea din spate, luminile sunt vizibile parțial și par a fi liniare, fără clasicul motiv în Y. Totuși, acest lucru ar putea fi doar o mască prin camuflaj. Aspectul spatelui este marcat de linia înaltă a hayonului, care arată robust și cu un design menit să exprime siguranță și dinamism.
Frontala modelului DACIA C-NEO rămâne în mare parte necunoscută, însă grila cu motive rombice și forma trapezoidală răsturnată a părții superioare anticipează o alură modernă. Suprafețele farurilor par finisate cu decupaje minime, semn că testele se desfășoară în principal ziua, cu lumini de zi fără funcționalitate full LED deocamdată.
Forma farurilor, ce pare alungită, amintește de stilul adoptat pe Duster, iar capota prezintă aceleași linii profilate, sugerând un limbaj de design ce va asigura recunoașterea instantanee a mărcii. Aceste detalii ar urma să fie rafinate până la varianta finală de producție.
În ceea ce privește motorizarea, DACIA C-NEO va fi lansat cu familia de propulsoare 1.2 mild-hybrid, disponibilă în toate versiunile cunoscute până acum, cu și fără GPL. Aceste motoare oferă un echilibru între consum redus și performanță decentă, răspunzând cerințelor pieței europene.
Pe termen mediu, modelul va beneficia și de noul motor Hybrid 155 de 1.8 litri, prezentat inițial pe Bigster. Această unitate hibrid-full promite o eficiență îmbunătățită și o putere mai mare, urmând să fie extinsă pe întreaga gamă Dacia în următorii ani.
Nu este exclus ca DACIA C-NEO să primească motorizarea 1.2 4×4 automată, cu un motor electric suplimentar de 48 volți pe puntea spate, tehnologie ce va fi preluată tot de la Bigster și ulterior adoptată și de Duster. Aceasta va conferi tracțiune sporită și un mod de rulare silențios în mediul urban.
Lansarea oficială a modelului DACIA C-NEO este așteptată în următorii ani, iar impactul asupra pieței va confirma dacă noua strategie de diversificare a gamei va răsplăti așteptările clienților. Până la dezvăluirea completă, pasionații vor urmări cu interes fiecare detaliu oferit de testele camuflate și de informațiile scurse pe surse.