E.ON Oferă Sfaturi pentru a Primi Facturi cât mai Exacte pentru Consum

e.on conventie consum facturi

E.ON știe că gestionarea facturilor de energie poate deveni un adevărat coşmar. Lipsa accesului la contor în cele şapte zile alocate autocitirii şi uitarea alertelor din contul de client transformă estimările în surprize neplăcute. E.ON vine însă cu soluţii menite să ofere linişte de spirit: facturi calculate doar pentru ceea ce ai consumat şi regularizări trimestriale fără şocuri de plată.

Reprezentanţii E.ON subliniază că regularizarea de trei luni este concepută tocmai pentru a evita valorile excepţionale la factură. Astfel, clientul primeşte facturile lunare pentru consum efectiv, iar la fiecare trei luni, furnizorul face o revizuire a datelor, corectând diferenţele între estimări şi autocitiri. “Fără şocuri financiare”, insistă E.ON, iar motto-ul devine garantarea transparenţei şi a echităţii în relaţia cu clientul.

Provocarea apare însă tocmai în plin sezon de concedii, când nicio notificare nu poate înlocui prezenţa fizică lângă contor. Perioada de autocitire rămâne limitată la o săptămână, iar cei care nu sunt abonaţi la alerte sau uită să verifice e-mailul pot rata cu uşurinţă termenul. Rezultatul? Facturi estimate care pot depăşi cu mult consumul real, transformând vacanţa într-o poveste cu restanţe de plată.

Ca răspuns la această situaţie, E.ON recomandă “planul B”: setarea convenţiei de consum. Aceasta reprezintă un acord scris între client şi furnizor, în care utilizatorul completează valorile pe care le preconizează pentru fiecare lună a anului. Convenţia de consum este, de regulă, anexată la contractul de furnizare şi este oferită gratuit de E.ON, atât pentru clienţii casnici, cât şi pentru persoanele juridice.

Pentru electricitate, estimările se fac în kWh, iar pentru gaze naturale în metri cubi; la E.ON, opţiunea de a seta consumul direct în lei adaugă un plus de flexibilitate. Convenţia poate fi modificată oricând: dacă schimbi centrala termică, instalezi un aparat de aer condiţionat ori un sistem fotovoltaic, actualizezi valorile astfel încât facturile să reflecte cu acurateţe noul consum.

Importanţa convenţiei de consum este cu atât mai mare cu cât stă la baza facturilor de estimare emise în cazul în care nu se transmite autocitirea şi nici operatorul de distribuţie nu realizează citirea contorului. Astfel, chiar şi atunci când datele reale lipsesc, factura emise pe baza convenţiei nu va mai fi o surpriză neplăcută.

Pentru a beneficia de acest serviciu, clienţii E.ON au mai multe variante: o pot stabili la încheierea unui nou contract, fie online, fie în magazinele E.ON, sau o pot actualiza rapid din contul de client E.ON Myline. Din secţiunea „Administrare consum – Convenţie de consum”, utilizatorii introduc valorile estimate pentru fiecare lună şi salvează modificările. Convenţia intră în vigoare de la următoarea factură emisă, fără niciun cost suplimentar.

Pe lângă comoditate, planificarea preventivă prin convenţie ajută la evitarea plăţilor în avans inutile. Dacă un imobil rămâne nelocuit câteva luni, clientul poate introduce 0 kWh sau 0 mc pentru acea perioadă, astfel încât să nu plătească în avans pentru un consum inexistent şi să nu se trezească, la regularizare, cu sume de recuperat.

Prin aceste măsuri, E.ON demonstrează că se adaptează nevoilor clienţilor din sezonul vacanţelor, oferind instrumente simple şi flexibile pentru gestionarea eficientă a consumului. Convenţia de consum devine, astfel, soluţia ideală pentru a menţine controlul asupra facturilor, chiar şi atunci când termenele de autocitire nu pot fi respectate.

author avatar
Redactia iDevice.ro