
Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, transmite ca Gara de Nord intra pe linia modernizarii si a transformarii, dupa o intalnire de lucru desfasurata la sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. La discutii au participat Primarul General interimar al Municipiului Bucuresti, Stelian Bujduveanu, Primarul Sectorului 1, George Cristian Tuta, alaturi de colegi din minister.
Ministrul Transporturilor afirma ca tema centrala a fost dezvoltarea conceptului de intermodalitate la Gara de Nord, ca parte a unui proces amplu de modernizare si de regenerare urbana, menit sa conecteze coerent transportul feroviar cu celelalte moduri de mobilitate ale Capitalei.
Primaria Municipiului Bucuresti a prezentat o propunere preliminara de reconfigurare a Garii de Nord si a zonei adiacente. Documentul este considerat punctul de plecare pentru o colaborare interinstitutionala care reuneste administratia centrala si autoritatile locale.
Ministrul Transporturilor subliniaza ca propunerea tinteste regenerarea urbana a intregului perimetru, dezvoltarea unui nod intermodal performant si crearea de noi spatii verzi. Ideea de baza este recastigarea relatiei dintre gara, oras si calatori printr-o organizare mai eficienta a fluxurilor si prin valorificarea potentialului urban al zonei.
Ciprian Serban a mentionat ca solutia finala de dezvoltare va fi selectata printr-un concurs international de solutii. Un asemenea demers, a aratat ministrul, garanteaza standarde ridicate, transparenta si concurenta reala intre concepte, iar varianta castigatoare va sta la baza elaborarii documentatiilor tehnice necesare.
Ministrul Transporturilor confirma ca aceasta etapa este esentiala pentru trecerea de la intentii la proiecte concrete, cu specificatii clare si responsabilitati bine definite pentru toate institutiile implicate. In acelasi cadru, partile au convenit asupra necesitatii unui protocol comun care sa integreze proiectele majore aflate in derulare, astfel incat implementarea sa se desfasoare coordonat.
Documentul va corela trei directii principale: regenerarea urbana a Garii de Nord si a nodului intermodal, proiectul de Drumuri Radiale si Trenul Metropolitan Bucuresti. Potrivit ministrului, aceste initiative sunt interdependente si trebuie armonizate intr-un cadru unitar, pentru a evita suprapunerile si pentru a accelera livrarea rezultatelor asteptate de bucuresteni.
Ministrul Transporturilor a caracterizat aceasta colaborare interinstitutionala drept un pas important pentru dezvoltarea Bucurestiului si pentru modernizarea infrastructurii de transport. Obiectivul declarat este transformarea Garii de Nord intr-un nod intermodal european, adaptat nevoilor actuale de mobilitate ale Capitalei, cu servicii mai eficiente, conexiuni mai bune si spatii publice imbunatatite.
Mesajul sau este clar: prin propunerea preliminara, prin concursul international si prin protocolul de coordonare, proiectul primeste arhitectura necesara pentru a merge din planuri in teren.

















