DACIA Duster 3 intra intr-o noua faza de maturitate tehnologica odata cu aparitia versiunilor Hybrid-g 150 4×4 pentru Duster si Bigster. Constructorul extinde astfel oferta de SUV-uri cu un sistem de propulsie care imbina un motor cu ardere interna bicombustibil si o tractiune integrala electrificata, menita sa livreze performanta si eficienta.
In centrul acestei arhitecturi sta un propulsor turbo de 1,2 litri, cu trei cilindri si asistare mild-hybrid la 48V, capabil sa functioneze atat pe benzina, cat si pe GPL. Un motor electric montat pe puntea spate antreneaza rotile din urma, oferind o capacitate 4×4 autentica. Impreuna, motorul cu ardere interna si unitatea electrica furnizeaza o putere combinata de 152 CP (113 kW / 154 PS) si un cuplu de 230 Nm, astfel incat DACIA DUster 3 devine una dintre cele mai puternice din gama.
Promisiunea nu se opreste la cifre. De sine statator, motorul termic livreaza 138 CP (103 kW / 140 PS) si 230 Nm, in timp ce motorul electric adauga 31 CP (23 kW) si 87 Nm. Energia este gestionata de o baterie litiu-ion de 48V, cu capacitate de 0,84 kWh, care se reincarca prin franare regenerativa. In mediul urban, Dacia sustine ca hibridele pot rula electric pana la 60% din condus, reducand consumul de combustibil si emisiile fara interventii ale soferului.
DACIA Duster 3 are o autonomie de pana la 1.500 km
Capitolul autonomiei aduce o cifra greu de ignorat. Sistemul benzina-GPL foloseste doua rezervoare a cate 50 de litri, ceea ce permite o autonomie combinata WLTP de pana la 1.500 km. In contextul in care pretul GPL in Franta se situeaza la aproximativ 0,97 euro pe litru, marca estimeaza costuri de functionare mai mici cu pana la 30% fata de un mild-hybrid 130 4×4 pe benzina. Pentru clientii care urmaresc un SUV economic, practic si pregatit de drum lung, DACIA DUster 3 Hybrid-g 150 4×4 bifeaza autonomia extinsa, costuri temperate si capabilitati reale pentru trasee variate.
Transmisia marcheaza un moment de cotitura pentru brand. Pentru prima data pe o Dacia, motorul cu ardere interna este asociat cu o cutie automata cu dublu ambreiaj, in sase trepte, completata de padele pentru schimbarea rapida. Motorul electric utilizeaza o cutie cu doua trepte si poate decupla puntea spate pentru eficienta sporita, iar sistemul 4×4 ramane activ pana la 140 km/h.
Adaptabilitatea este sustinuta de sase moduri de rulare: Auto, Eco, Zapada, Noroi/Nisip, Blocare si Control coborare panta. Astfel, raspunsul ansamblului de propulsie poate fi ajustat pentru o plaja larga de conditii, de la carosabil ud la pamant afanat ori nisip. Noul tren de rulare pune accent pe robustete, autonomie si utilizare zilnica.
Seria de actualizari atinge si zona de confort si design. Versiunea Journey propune tapiterii imbunatatite si suport lombar optimizat pentru scaunul soferului, in timp ce Extreme primeste jante noi, negre, din aliaj. Modelele Duster si Bigster Hybrid-g 150 4×4 vor fi disponibile pentru comenzi pe pietele europene pana la sfarsitul anului, cu preturi anuntate mai aproape de lansare.
Privind inainte, intreaga gama de motorizari a lui Duster va fi reimprospatata pana la finele lui 2026. Vor fi propuse Eco-G 120, mild-hybrid 140 si hybrid 155, toate bazate pe noul turbo de 1,2 litri cu trei cilindri. Acestea vor inlocui treptat Eco-G 100, mild-hybrid 130 si hybrid 140, semnaland trecerea completa la generatia urmatoare de propulsoare Dacia si consolidand pozitia DACIA DUster 3.


























